صنعت هسته‌ای به سمت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق در حرکت است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امیدواریم برنامه‌ای که مصوب شده و مورد تاکید قاطع مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است را با سرعت بهتر و بیشتری پیش ببریم و تولید برق را به سقف ۲۰ هزار مگاوات برسانیم.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ما این بوده است که توانستیم از فسفات هم کیک زرد تولید کنیم که به منابع پرتوزا که اورانیوم باشد، اضافه شود.

وی با بیان اینکه ماه گذشته همکاران ما تولیم را هم به نتیجه رساندند، افزود: همچنین برای اینکه بتوانیم از راکتورهای کوچک‌مقیاس که از مواد پرتوزا به نام تولیم و سدیم مذاب استفاده می‌کند، هم بهره‌برداری کنیم تحقیقات در خصوص سوخت را در این ماه به نتیجه رساندیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در سال‌های گذشته فقط یک نیروگاه برنامه‌ریزی و اجرایی شده بود که همان نیروگاه بوشهر است که ۱۰۲۰ مگاوات به‌طور پیوسته در ساعت برق تولید می‌کند و تاکنون هم ۵۹ میلیون کیلووات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است.

اسلامی افزود: ما به سمت تولید ۲۰ هزار مگاوات در حرکت هستیم و مردم بدانند که ما باید هدف‌گذاری مشخص شده را دنبال می‌کردیم اما با توجه به فراز و نشیب‌هایی که در مسیر صنعت هسته‌ای بوده است، این موضوع کمی به تأخیر افتاده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم برنامه‌ای که مصوب شده و مورد تاکید قاطع مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است را با سرعت بهتر و بیشتری پیش ببریم و تولید برق را به سقف ۲۰ هزار مگاوات برسانیم.

کد خبر 675916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.