تلاش اوهایو برای افزایش اتوبوس‌های صفر انتشار

مدیران اوهایو در ایالات متحده آمریکا از عقد قرارداد با کمپانی‌های تولیدکننده اتوبوس‌های صفر انتشار خبر داده و مدعی شده‌اند که به‌زودی تعداد این خودروها را در بخش حمل‌ونقل عمومی افزایش خواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان اوهایو در ژانویه سال ۲۰۲۳ طی قراردادی که با یکی از کمپانی‌های تولیدکننده اتوبوس‌های صفر انتشار بسته بودند، ۱۴ دستگاه اتوبوس جدید را برای شهر خریداری کردند. اثربخشی این اقدام در کاهش انتشار گازهای آلاینده در سراسر ایالت به‌حدی زیاد بوده است که مدیران تصمیم گرفته‌اند به عقد قرارداد با کمپانی یادشده برای خرید اتوبوس‌های صفر انتشار بیشتر بپردازند و در آینده نزدیک، تمام اتوبوس‌های سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی ایالت را با خودروهای بدون انتشار گازهای آلاینده تعویض کنند. در این راستا قرار است به‌زودی ۲۶ اتوبوس الکتریکی صفر انتشار برای ایالت خریداری شود که پیش‌بینی شده است به دنبال این اقدام، آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی بهبود قابل‌توجهی را تجربه کند.

تلاش اوهایو برای افزایش اتوبوس‌های صفر انتشار

اتوبوس‌های انتشار صفر کربن

مرکز حمل‌ونقل مرکزی اوهایو دستور خرید اتوبوس‌های بدون انتشار کربن را صادر کرده و مدعی شده است تردد این خودروها در سراسر ایالت، نه‌تنها به کاهش انتشار کربن و تحقق اهداف پایدار کمک می‌کند، بلکه برآورده کردن تقاضای روزافزون مردم به حمل‌ونقل عمومی را به دنبال خواهد داشت. برنامه‌ریزان اوهایو ادعا کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۵ تمام اتوبوس‌های گازی از فعالیت در سامانه حمل‌ونقل عمومی منع خواهد شد، ضمن این‌که تا سال ۲۰۳۵ نیز تمام خودروهای انتشار صفر گازهای آلاینده را در مسیرهای ثابت مسافران را به مقصد خواهد رساند.

افزایش جمعیت اوهایو و بیشتر شدن نیاز شهروندان به عبور و مرور از طریق خودروها یکی از مهم‌ترین محرک‌های خرید اتوبوس‌های الکتریکی بدون انتشار کربن در ایالت بود، زیرا به دنبال این رویداد، تولید گازهای آلاینده ناشی از حمل‌ونقل در سراسر ایالت افزایش قابل‌توجهی را تجربه و پایدارسازی ناوگان را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

اتوبوس‌های نسل جدید اوهایو از باطری‌هایی با قدرت ۵۲۰ کیلووات ساعت برخوردار و قادر خواهد بود مسیرهای بسیار طولانی‌تری را نسبت به اتوبوس‌های الکتریکی صفر انتشار قبلی سپری کند.

کد خبر 675890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.