یارانه غذا برای دانشجویان در نظر گرفته شده است + زمان واریز و آخرین جزئیات

رئیس سازمان امور دانشجویان در رابطه با برنامه وزارت علوم برای اختصاص یارانه تغذیه به دانشجویان از مهرماه جاری گفت: بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یعنی معادل ۲۰ درصد اعتبار دانشگاه ها از سوی دولت به این مراکز اختصاص پیدا می‌کند و برنامه این است که این مبلغ به صورت یارانه به دانشجویان پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هاشم داداش‌پور با اشاره به برنامه جدید وزارت علوم در حوزه تغذیه دانشجویی اظهار کرد: در حوزه تغذیه دانشجویی ما برنامه‌ای تحت عنوان "الگوی تأمین مالی تغذیه در سطح دانشگاه‌های کشور "تدوین کردیم و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و مشورت دانشگاه‌ها دنبال این هستیم که تحولی در حوزه مدیریت تغذیه دانشجویان ایجاد کنیم.

وی افزود: یکی از گزینه‌های ما در تأمین مالی تغذیه در سطح دانشگاه‌های کشور این است که به جای اینکه منابع در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد، آن را در اختیار مصرف‌کنندگان یا همان دانشجویان قرار دهیم. یعنی منابع تغذیه دانشجویان که دولت به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد را به مرور زمان از طریق دانشگاه‌ها به دانشجویان دهیم و در عوض تنوع غذایی را به حداکثر برسانیم، به این ترتیب دانشجویان یارانه تغذیه دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: برنامه فوق در خصوص تغذیه دانشجویان هنوز در مرحله بررسی است و به تصمیم قطعی در خصوص عدد مربوط به تغذیه دانشجویان نرسیدیم.

داداش‌پور افزود: دولت در مجموع حدود پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت تغذیه دانشجویی به دانشگاه‌های کشور اعتبار تخصیص می‌دهد. این عدد حدود ۲۰ درصد از بودجه کل دانشگاه‌های کشور است. قرار شد ما نظامی طراحی کنیم که در آن سهم دانشجو، دولت و دانشگاه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شود که اولاً دانشجویان بدانند چه میزان منابعی در اختیارشان است و از طرفی ما نیز بتوانیم مشکل مربوط به تغذیه را حل کنیم؛ ضمن اینکه تلاش می‌کنیم رضایتمندی دانشجویان در باب تنوع و کیفیت غذا افزایش پیدا کند.

کد خبر 675881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.