راه‌اندازی ۲ هزار موکب در کربلا برای پذیرایی از عزاداران حسینی

بیش از دو هزار موکب برای پذیرایی از زائران و عزاداران حسینی در کربلا راه‌اندازی شده است، در این راستا رئیس نهاد شعائر و موکب‌های حرم حضرت عباس گفت: ۶۰۰ موکب اطراف حرم‌های کربلا فعالیت می‌کنند.

‌به گزارش ایمنا، کربلا با آغاز ماه محرم برای حضور زائران حسینی آماده شد و دسته‌های عزاداری در ساعات مختلف به سوی حرم‌های امام حسین و حضرت عباس (ع) حرکت می‌کنند و به سوگواری می‌پردازند.

راه‌اندازی موکب‌های مختلف در کربلا

موکب‌های پذیرایی از زائران هم نه تنها در اطراف حرم‌های مطهر، بلکه در سایر قسمت‌های کربلا بر پا شده است و از زائران پذیرایی می‌کنند.

دهه اول محرم در عراق همچون ایام اربعین مردم با هرچه در توان دارند، به میدان می‌آیند و برای زائران و عزاداران حسینی از هیچ چیزی دریغ نمی‌کنند؛ بر همین اساس، در کنار موکب‌های پذیرایی که با نوشیدنی و غذای سرد و گرد از مردم پذیرایی می‌کنند، موکب‌هایی برای نگهداری کودکان و آشنایی آن‌ها با واقعه عاشورا هم راه‌اندازی شده است، همچنین بعضی موکب‌ها به ماساژ زائران می‌پردازند و بعضی بین زوار وسایل فرهنگی از پرچم و سربند توزیع می‌کنند.

دو هزار موکب در کربلا برپا شده است

عقیل الیاسری، رئیس نهاد شعائر و موکب‌های حرم حضرت عباس (ع) می‌گوید: بیش از دو هزار موکب در کربلا راه‌اندازی شده که در این بین ۶۰۰ موکب در اطراف حرم‌ها در ساعات مختلف به زائران خدمت می‌کنند.

با توجه به اینکه بیشتر دسته‌های عزاداری به سوی حرم‌های مطهر می‌روند، در اطراف حرم‌ها ۶۰۰ موکب و در ورودی شهر کربلا و جاده و خیابان‌های مختلف آن نیز حدود هزار و ۵۰۰ موکب مشغول خدمت‌رسانی به عزاداران ارباب است.

فعالیت ۲۰۰ هیئت عزاداری در کربلا

به گفته الیاسری، ۲۰۰ هیئت عزاداری نیز در دهه اول محرم به عزاداران حسینی خدمت می‌کنند و مراسم سوگواری برای شهدای کربلا برگزار می‌کنند.

به گزارش ایمنا، سفر به عتبات طی روزهای اخیر افزایش پیدا کرده و علاوه بر سفرهای کاروانی زیر نظر سازمان حج و زیارت، بسیاری به صورت گروهی و انفرادی خارجی از این چارچوب عازم کربلا می‌شوند تا در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت کنند.

منبع: فارس‌

کد خبر 675673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.