سوگواره "احلی من العسل" در اصفهان هم‌زمان با ششم محرم برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری سوگواره "احلی من العسل" با حضور دانش‌آموزان اصفهانی هم‌زمان با سراسر کشور امروز _دوم مردادماه_ مقارن با روز ششم ماه محرم‌الحرام منتسب به شهادت حضرت قاسم (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _دوشنبه دوم مردادماه_ در برنامه رادیویی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)، هدف از برگزاری سوگواره "احلی من العسل" آشنایی بیش از پیش دانش‌آموزان با مکتب و قیام عاشورا و منش کردار حضرت قاسم (ع) دانست و اظهار کرد: سنت ترویج فرهنگ عاشورایی بین دانش‌آموزان از ضروریات است.

وی ایجاد سنت فرهنگ عاشورایی بین دانش‌آموزن سراسر کشور را اقدام بسیار پسندیده‌ای دانست و افزود: برگزاری سوگواره "احلی من العسل" با حضور دانش‌آموزان اصفهانی هم‌زمان با سراسر کشور طی امروز دوم مردادماه مقارن با روز ششم ماه محرم‌الحرام منتسب به شهادت حضرت قاسم (ع) در قالب دسته‌های پرشور عزاداری دانش‌آموزی، مربیان و مسئولان آموزشی اصفهان در ۴۱ ناحیه و منطقه استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه محوریت دانش‌آموزی یکی از ویژگی‌های مهم سوگواره "احلی من العسل" است، تصریح کرد: شیوه سنتی برای احیای سنت و فرهنگ عاشورایی و عزاداری همراه با تبیین‌گری در دوره معاصر باید از اقدامات و اهداف عاشورا باشد.

وی با اشاره به طرح "سفیران تربیت" برای ۲۳۰۰ نفر مربی پرورشی و تربیتی مدارس سراسر استان گفت: دوره نخست این طرح طی هفته گذشته برگزار شده است و طی پیش‌بینی‌ها مربیان پرورشی و تربیتی مدارس در پنج دوره سه روزه در محل اردوگاه شهید بهشتی حاضر خواهند شد و هم‌افزایی و بروزرسانی اطلاعات پرورشی و تربیتی انجام خواهد شد.

ابراهیمی درباره احیای مسابقات فرهنگیان پس از ۱۳ سال در سال گذشته با شرکت ۱۳۶ نفر از سراسر کشور، افزود: در سال جاری بیش از ۱۷۸ نفر از معلمان از سراسر کشور در مسابقه‌های ورزشی شرکت کردند و امسال اصفهان میزبان مسابقه‌های فوتسال بالای ۴۰ کشور بوده که از بیست‌ویکم تا بیست‌وششم تیرماه با ظرفیت حدود ۴۱۴ نفر بازیکن همراه با سرپرست و مربیان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری مسابقه‌های فرهنگیان را شاداب‌سازی، نشاط و تحقق ساحت زیستی بدنی سند تحول بنیادین دانست و خاطرنشان کرد: استان اصفهان مقام‌های خوبی در رشته‌های مختلف مانند مقام اول انفرادی تنیس روی‌میز آقایان، مقام سوم والیبال آقایان، مقام سوم انفرادی بدمینتون، مقام دوم والیبال بانوان، مقام دوم بسکتبال بانوان و در کشور را کسب کرد.

کد خبر 675484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.