قالیباف: مجلس هرگز از وزیر کشور نخواسته است تا معاونش را برکنار کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس هیچ‌وقت از وزیر کشور نخواسته یا فشاری وارد نکرده است تا معاون سیاسی خود را تغییر دهد.

به گزارش ایمنا، سمیه محمودی، نماینده شهرضا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صبح امروز _دوشنبه دوم مردادماه_ در صحن علنی مجلس در اخطاری به هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اصل ۸۸ قانون اساسی و ماده ۲۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: در دی‌ماه ۱۴۰۱ سوال من از وزیر کشور اعلام وصول شد، چرا بعد از دو ماه سوال من را هیئت رئیسه مجلس از دستور کار خارج کرد؟ آقای قالیباف! شما و هیئت رئیسه سوگند خورده‌اید، باید بگویید چه دلیل موجهی برای حاضر نشدن وزیر کشور در جلسه صحن علنی وجود دارد؟ شنیدم که وزیر کشور گفته است در جلسه صحن علنی مجلس حاضر نمی‌شود، البته من هم بودم پاسخ نمی‌دادم!، وحیدی کشور را به چالش کشیده است، ولی پاسخگو نیست.

وی افزود: عده‌ای علیه مجلس حرف می‌زنند اما هیئت رئیسه سکوت کرده است، چرا وزیر کشور به مجلس نیامده است. چه دلیل موجهی برای حضور پیدا نکردن وزیر در مجلس وجود دارد.

در ادامه محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی سمیه محمودی گفت: هیئت رئیسه مجلس به‌طور قطع طبق قانون آیین‌نامه داخلی رفتار کرده است، وزیر کشور ابتدا شفاهی علت حاضر نشدن خود در مجلس را اعلام کرد که ما نپذیرفتیم سپس به‌صورت کتبی فرصت خواست که موافقت شد و ۱۰ روز به وی فرصت دادیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: بخشنامه معاون سیاسی وزارت کشور خلاف قانون بوده است و بندهای ۲، ۴، ۶ و ۷ آن از سوی وزیر کشور اصلاح شد و وحیدی به‌صورت کتبی اعلام کرد، ثانیاً مجلس هیچ‌وقت از وزیر کشور نخواسته یا فشاری وارد نکرده است تا معاون سیاسی خود را تغییر دهد.

قالیباف ادامه داد: وزیر کشور از من خواست تا وساطت کنم، یک هفته تا ۱۰ روز فرصت دهیم تا معاون سیاسی جابه‌جا شود، اما مجلس هیچ‌وقت نخواست تا معاون سیاسی برکنار شود. من هم در جلسه غیرعلنی از نمایندگان خواستم که اجازه حل این مشکل را بدهند.

وی افزود: برخی این روزها حرف خلاف واقع می‌زنند، من تذکر می‌دهم که موضوع خلاف قانون در مجالس عزاداری اباعبدالله گفته نشود، ما هرگز به حاشیه نمی‌رویم مشکل مردم برای ما مهم است. این روزها گرانی‌ها و قیمت مرغ و وضعیت بورس مشکل اساسی مردم است.

رئیس مجلس گفت: افرادی که از بیرون به دنبال تهمت زدن به مجلس هستند تا بگویند ما دغدغه فردی داریم بدانند که چنین چیزی نیست.

کد خبر 675474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.