توسعه سیستم‌های روشنایی هوشمند در ریاض

ریاض، پایتخت عربستان سعودی، به‌زودی در مسیر هوشمندی پیشرفت‌های قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد، با این حال توسعه سیستم‌های روشنایی دیجیتالی در راس اهداف مدیران آن قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران ریاض در نظر دارند پروژه‌ای اشتراکی را با یکی از کمپانی‌های فناوری بین‌المللی به نام آپولو (Apollo) به‌طور آزمایشی آغاز کنند تا از این طریق به هوشمندسازی زیرساخت‌های روشنایی شهری بپردازند. اولین مرحله آزمایشی این پروژه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و نصب تعداد بی‌شماری تیر چراغ برق هوشمند جدید را در سراسر پایتخت عربستان به دنبال خواهد داشت. البته قرارداد میان مدیران شهر و کمپانی فناوری ذکر شده انجام اقدامات دیگری نیز نظیر بازاریابی، نصب و نظارت بر سیستم‌های روشنایی جدید را در بر می‌گیرد و مزایای بی‌شماری را برای اپراتورهای تلفن همراه و سایر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت به ارمغان خواهد آورد.

علاوه بر این، برنامه‌ریزان ریاض در نظر دارند از طریق ارائه رویکردهای شهر هوشمند به سایر نقاط کشور و توسعه‌های شهری جدید در بهبود ارائه خدمات آن‌ها به شهروندان سهیم شوند و به هوشمندسازی آن‌ها نیز کمک کنند.

توسعه سیستم‌های روشنایی هوشمند در ریاض

مدیران پایتخت عربستان ادعا کرده‌اند که در قرارداد خود با کمپانی بین‌المللی آپولو ده‌ها هزار تیر چراغ برق هوشمند مجهز به لامپ‌های ال‌ای‌دی را در سراسر شهر نصب خواهند کرد، ضمن این‌که کمپانی مورد نظر مدعی به تأمین نرم‌افزارها و دوربین‌های دیجیتالی برای نظارت بر خیابان‌ها، شناسایی چهره‌ها، رادارهایی برای کشف خشونت‌های ترافیکی، وای‌فای شهروندی، تابلوهای نمایش دیجیتالی ال‌ای‌دی برای تبلیغات تجاری و نصب سنسورهای اینترنت اشیا برای کاربردهای هوشمند بیشتر و تجزیه و تحلیل داده‌ها شده است. تمام این خدمات تنها از طریق یک بستر نرم‌افزار که کمپانی آپولو توسعه خواهد داد، عمل خواهد کرد و جالب این‌که امکان پیروی هوشمند از دستورالعمل‌های این نرم‌افزار برای تمام آن‌ها وجود خواهد داشت.

پروژه جدید عربستان کاملاً مطابق با چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی مبنی بر تلاش کشور برای کاهش وابستگی به نفت، تنوع بخشیدن به اقتصاد و توسعه بخش‌های خدماتی مختلف نظیر آموزش، بهداشت، زیرساخت و گردشگری است.

توسعه سیستم‌های روشنایی هوشمند در ریاض

کد خبر 675450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.