پیشنهاد «ارفع» برای اثرگذاری امربه‌معروف

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید توانمند شویم و کسب مهارت کنیم، هر نفر این کار را از فامیل و همسایه‌اش با محوریت خدمت‌رسانی آغاز کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع شب گذشته _یکشنبه یکم مردادماه_ مصادف با شب ششم محرم در هیئت یادگاران امام اصفهان با اشاره به تغییر آرام ارزش‌ها اظهار کرد: اگر ذائقه جامعه به مرور تغییر نمی‌کرد، نوه پیامبر (ص) ۵۰ سال بعد از رحلت ایشان اینطور در آن کشته نمی‌شد، جامعه‌ای که نه‌تنها حق را قبول نمی‌کند، بلکه در مقابل آن صف‌آرایی می‌کند.

وی با اشاره به وظیفه مردمی در خصوص مسائل اجتماعی، افزود: بیاید فرض کنیم که اصلاً حاکمیت مسئولیتی نسبت به حجاب ندارد؛ در موضوعات اجتماعی وقتی مردم نسبت به آسیب‌ها جدی باشند، حاکمیت هم جدی‌تر ورود می‌کند، اما اگر مردم پای کار نیایند، تصور مدیران این می‌شود که بیشتر مردم راضی به این آسیب هستند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هرکس می‌تواند بر اساس سعه وجودی‌اش سهمی در قبال مشکلات جامعه داشته باشد، دو حلقه فامیل و همسایه را در شب گذشته پیشنهاد دادیم، اگر نتوانیم آشنا را دست‌گیری کنیم در هدایت غریبه‌ها به مشکل برمی‌خوریم.

وی با تأکید بر اینکه مقدمه واجب، واجب است، گفت: همانطور که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر واجب است، لوازمش نیز واجب است؛ وظیفه داریم برای محور شدن، توانمند شویم، اگر لازم است باید برویم فن‌بیان و هر مهارت دیگری که نیاز امروز است را به‌دست آوریم.

مهدوی ارفع با بیان اینکه باید محور خدمت‌رسانی باشیم، تشریح کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با بداخلاقی و عتاب و خطاب به نتیجه نمی‌رسد، سیره معصومین (ع) در مقابل ما است که با دشمنانشان چقدر نرم‌خو بودند، اطرافیان ما که از معاندان صدر اسلام بدتر نیستند.

کد خبر 675390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.