این هیئت قرار است مجری فرامین حضرت حجت(عج) باشد

مدیر فرهنگی هیئت فدائیان حسین(ع) گفت: ما باید بدانیم که پس از ظهور حضرت مهدی(عج) نقش هیئت فدائیان حسین(ع) چیست؛ در این راستا ملزم هستیم امام‌زاده شاه میرحمزه را برای پایگاه حکومت امام زمان(عج) آماده کنیم تا هیئت فدائیان نیز جزو مجریان فرامین امام(عج) باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا رهبر معظم انقلاب نوزدهم آذر ۱۳۹۲ در دیداری که با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند، فرمودند: «در مقابل این‌ها [تهاجم فرهنگی] باید چه‌کار کرد؟ در مقابل این‌ها دو چیز لازم است: یکی کار، یکی ابتکار؛ این دو کار و این دو نقطه مهم را باید در نظر داشت؛ باید کار کنیم، کار هم باید کار ابتکاری باشد.» و در همین راستا همچنان و پس از گذشت ۱٠ سال از این بیانات شاهدیم که اگر مجموعه‌ای هر کدام یا هر دوی این عنصرها را به‌کار گیرد توفیقات فراوانی برای آن حاصل می‌شود.

شاید بتوان یکی از مجموعه‌های موفق در این زمینه را هیئت فداییان حسین (ع) دانست که محمدرضا بهشادمند، مدیر فرهنگی این هیئت با بیان اینکه از سال ۱۳۸۷ در هیئت فداییان حسین (ع) جمعی برای تعظیم شعائر حسینی دور هم جمع شدند، اظهار کرد: این هیئت مانند دیگر هیئات با جمع و مکانی کوچک کار را آغاز و در این مسیر رسالتی را با نگاه بین‌المللی و جهانی برای خود تعریف کرد و به مرور در زمینه نیروسازی برای فرج امام زمان (عج) رسالت خود را مطرح کرد.

این هیئت قرار است مجری فرامین حضرت حجت(عج) باشد

وی افزود: از سال ۱۳۹٠ مراسم هیئت در اماکن بزرگ‌تر برگزار شد و تلاش بود در سخنرانی و مداحی‌های مراسم از مضامین انقلابی، حماسی و ولایی استفاده شود تا مداحی برای مخاطب در کنار شور، محتوا و شعور داشته باشد و این موضوع یکی از اساسی‌ترین اولویت‌هایمان بود.

هیئت محل حکمرانی مردمی است

مدیر فرهنگی هیئت فداییان حسین (ع) با بیان اینکه از سال ۱۴٠٠ در امام‌زاده شاه‌میرحمزه مستقر شدیم و در آنجا به‌صورت مستمر و منسجم جلسات هفتگی داریم، گفت: در حال حضور محور و اولویت اصلی‌مان این است که هیئت محل حکومت و حکمرانی مردم است که برای این امر باید برخی موارد را مد نظر داشت.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌ها این است که هیئت مأمنی برای افراد مختلف بوده و برای آن‌ها برنامه داشته باشد، در همین راستا در کنار برنامه اصلی که برای بزرگسالان برگزار می‌شود، برای کودکان، نوجوانان و بانوان نیز به‌صورت جداگانه برنامه داریم تا هدف اصلی خود را دنبال کنیم و در این مسیر با رویکرد موجود موفقیت‌هایی کسب کرده‌ایم.

بهشادمند با یادآوری اینکه از دیگر اولویت‌هایمان این بود که وقتی همه خودشان را برای ظهور امام زمان (عج) آماده می‌کنند ما باید تصور کنیم امام ظهور کرده‌اند، تصریح کرد: در این مسیر باید بدانیم که پس از ظهور ایشان نقش هیئت فداییان چیست و در این راستا ملزم هستیم امام‌زاده شاه میرحمزه را برای پایگاه حکومت امام زمان (عج) آماده کنیم و در ادامه هیئت فداییان جزو مجریان و برگزارکنندگان فرامین امام (عج) باشد.

این هیئت قرار است مجری فرامین حضرت حجت(عج) باشد

وی در خصوص فعالیت بانوان در هیئت فداییان حسین (ع) خاطرنشان کرد: بانوان، تیم اجرایی، فکری و برنامه‌ریزی دارند و در حال حاضر حدود ۸٠٠ خادم زن و مرد در بخش‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند که برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌های محتوایی و درسی داریم.

امیدان حسین عرصه‌ای برای حضور عبدالله‌ها

مدیر فرهنگی هیئت فداییان حسین (ع) با یادآوری اینکه از دیگر برنامه‌ها مجمع متأهلین است که موضوع تربیت فرزند برای آن‌ها دنبال می‌شود، تصریح کرد: مجموعه فرهنگی امیدان حسین (ع)، مجموعه‌ای است که در طول هفته و به‌صورت روزانه برنامه دارد و در این راستا حدود ۶٠٠ نوجوان در این عرصه حضور دارند.

وی افزود: در برخی از هیئات تنها گروه سنی محدودی حضور دارند، اما در هیئت فداییان حسین (ع) شاهد حضور طیف سنی وسیعی هستیم که همه در مرکز و بطن کار قرار گرفتند و از سمتی از نظر فرهنگی و عقیدتی نیز شاهد طیف وسیعی از اقشار هستیم.

این هیئت قرار است مجری فرامین حضرت حجت(عج) باشد

حدود ۲۵ هزار مخاطب برای هر شب از دهه محرم

بهشادمند با بیان اینکه میانگین تعداد افراد حاضر در برنامه‌هایی مانند دهه محرم، هر شب حدود ۲٠ تا ۲۵ هزار نفر است و در برنامه‌های هفتگی نیز تعداد مخاطب ثابت حدود پنج تا شش هزار نفر است، گفت: در یک‌سال اخیر شاهد ایجاد بعضی دودستگی‌ها و جدایی‌ها بودیم، در حالی که امام حسین (ع) مربوط به همه است.

وی با بیان اینکه شعار امسال برنامه «نزدیک می‌کند دل ما را به هم حسین (ع) / این اشک روضه نیست که عقد اخوت است»، خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش داشتیم شعاری انتخاب کنیم که از همه برای حضور در روضه دعوت کنیم و محور روضه و سخنرانی نیز بر همین موضوع قرار گرفت.

کد خبر 675381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.