ضرورت ابلاغ سرفصل‌های آموزشی کودکستان‌ها به استان‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: سرفصل‌های آموزشی کودکستان به‌صورت استانی ابلاغ شود تا آموزش‌ها به‌صورت متمرکز و یکپارچه به نوآموزان ارائه شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدرضا جان‌نثاری، امروز _یکشنبه یکم مردادماه_ در یکصد و هفتادمین جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن تسلیت ایام ماه محرم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مقاطع تحصیلی که شخصیت کودک را شکل می‌دهد، دوره پیش‌دبستانی است که به مراتب از خود دبستان و دبیرستان مهم‌تر است، اظهار کرد: اهمیت این مقطع از سایر مقاطع بیشتر است، البته ایرادات ماهیتی و موضوعی در خصوص این مقطع وجود دارد.

وی افزود: این دوره دارای برخی چالش‌های ماهیتی و قانونی است، در سال‌های گذشته به افراد و ارگان‌های مختلف اجازه تأسیس پیش‌دبستانی داده شد و به همین دلیل به مکانی پرمسئله تبدیل شده است؛ آموزش‌وپرورش باید به این مراکز ورود کند و مراکزی را که تحت پوشش آموزش‌وپرورش نیستند، ساماندهی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر لزوم اخذ استعلامات لازم برای مؤسسان مراکز پیش‌دبستانی، اضافه کرد: آموزش‌وپرورش به‌عنوان متولی رسیدگی به مراکز پیش‌دبستانی و آموزش قبل از دبستان رصد کند تا اگر فرد یا مجموعه‌ای به‌صورت غیرقانونی پیش‌دبستانی تأسیس کرده و یا مشغول فعالیت است، نسبت به آن ورود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته مراکز پیش‌دبستانی با رشد بی‌رویه سبب ایجاد مسائل مختلف شده و لازم است وزارت آموزش‌وپرورش مراکز را به‌صورت حقیقی زیرنظر خود قرار دهد، لذا مراکز پیش‌دبستانی استان باید پایش شوند، پایشی که اطمینان‌آور باشد و مراکز غیرقانونی تعطیل شود.

جان نثاری افزود: صداوسیما باید شفاف در مورد اثرات سو پیش‌دبستانی‌های غیرقانونی با مردم صحبت کند تا مردم گرفتار اثرات زیان‌بار این مراکز غیرقانونی نشوند.

وی با اشاره به آموزش برخی از سرفصل‌های مراکز پیش‌دبستانی که با روح آموزش و پرورش در تضاد است، خاطرنشان کرد: سرفصل‌های آموزشی کودکستان به‌صورت استانی ابلاغ شود تا آموزش‌ها به‌صورت متمرکز و یکپارچه به نوآموزان ارائه شوند.

کد خبر 675377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.