شرایط استفاده خانواده‌ها از دوره پیش‌دبستانی تسهیل شود

استاندار اصفهان گفت: باید با تسهیل شرایط دوره کودکستان برای خانواده‌ها، تلاش کنیم تا موانع موجود رفع شود و این دوره به خانواده‌ها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه، یکم مردادماه_ در یکصدوهفتادمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم اظهار کرد: دانش‌آموزان این دوره و نسل جدید، بسیار متفاوت با دانش‌آموزان دوره‌های قبل هستند و این ناشی از تفاوت هوش آن‌ها است.

وی افزود: محتوای آموزشی سال‌های پایه باید متناسب با ویژگی‌های دانش‌آموزان باشد و محتوای دوره کودکستان نیز باید با این نیازها همخوانی داشته باشد. علاوه بر آن به نظر می‌رسد لازم است آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی به‌صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد، اما این موضوع در کشور مغفول مانده و باید از سطح استانی به سطح ملی منتقل شود.

استاندار اصفهان با یادآوری لزوم بازنگری در محتوای دوره پیش‌دبستانی تصریح کرد: بخشی از محتوای ارائه شده در تعدادی از پیش‌دبستانی‌ها در دوره‌های بعدی تکرار می‌شود که این مورد تبدیل به عاملی برای عدم استقبال خانواده‌ها از این دوره شده است. باید با تسهیل شرایط دوره کودکستان برای خانواده‌ها، تلاش کنیم تا موانع موجود رفع شود و این دوره به خانواده‌ها ارائه شود.

وی در بخش دیگری از این جلسه در خصوص آموزش کشاورزی در هنرستان‌ها، با بیان لزوم توجه به آموزش‌های حوزه کشاورزی، گفت: میانگین سنی فعالان بخش کشاورزی و دام و طیور بالا رفته است و ارتباط مستقیم حوزه کشاورزی با امنیت غذایی، توجه ویژه به آموزش نیروی انسانی در این حوزه را یادآور می‌شود.

مرتضوی با اشاره به مشکلات هنرستان کشاورزی ۲۲ بهمن زواره تصریح کرد: اداره کل جهاد کشاورزی استان با جدیت به چالش‌های این هنرستان رسیدگی کند، در این‌باره می‌توان تمام ظرفیت‌های هنرستان را با وارد کردن سرمایه‌گذار احیا کرد.

وی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری در زمینه تقویت مدارس عادی خاطرنشان کرد: باید با تغییر رویه، به سمت تقویت مدارس عادی دولتی حرکت کنیم تا شرایط برای تحصیل این دانش‌آموزان نیز مطلوب‌تر شود.

کد خبر 675372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.