مکه مکرمه از حجاج ایرانی خالی شد

مکه مکرمه با پایان عملیات انتقال حجاج ایرانی از فرودگاه جده، از ایرانیان خالی شد و سایر حجاج در مدینه منوره تا فرداشب از طریق فرودگاه مدینه به کشور بازمی‌گردند.

به گزارش ایمنا عملیات بازگشت حجاج به کشور رو به پایان است و در حال حاضر کم‌تر از چهار هزار ایرانی در سرزمین وحی حضور دارند.

پایان پرواز حجاج ایرانی از فرودگاه جده

حجاج ایرانی از دو فرودگاه مدینه و جده به کشور بازمی‌گردند که عملیات بازگشت حجاج از فرودگاه جده پایان یافت و دیگر هیچ پروازی از این فرودگاه وارد کشور نمی‌شود. سایر حجاج حاضر در سرزمین وحی نیز از فرودگاه مدینه به میهن بازمی‌گردند.


مسجدالحرام حوالی اذان مغرب شب گذشته

همه حجاج ایرانی تا فردا به کشور بازمی‌گردند

۱۵ کاروان ایرانی در مدینه منوره حضور دارند که همه این حجاج تا فردا به کشور منتقل خواهند شد؛ در حج تمتع امسال ۸۷ هزار و ۵۴۱ ایرانی حضور یافتند که عملیات بازگشت ایرانیان دو روز پس از مناسک حج تمتع آغاز و بر اساس برنامه سازمان حج و زیارت همه حجاج ایرانی تا فردا شب سرزمین وحی را ترک می‌کنند.

با برقراری روابط ایران و عربستان و زمزمه‌های ازسرگیری عمره مفرده، باید زائران ایرانی منتظر باز شدن مسیر عمره باشند. وزیر ارشاد هم گفته است: عمره مفرده بزودی برای ایرانیان برقرار می‌شود.

به گزارش ایمنا، عملیات حج تمتع سال جاری از اواخر اردیبهشت با اعزام عوامل اجرایی و ستادی آغاز شد و همه زائران ایرانی تا اول تیرماه به سرزمین وحی اعزام شدند. مناسک حج تمتع هم به خوبی برگزار و حجاج در حال بازگشت به کشور هستند. همه حجاج ایرانی از طریق پروازهای شرکت هواپیمایی ایران منتقل شدند و سعودی‌ها مجوز پرواز سایر شرکت‌های هواپیمایی کشورمان را در ایام حج تمتع ندادند.

منبع: فارس

کد خبر 675324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.