ترامپ: عضویت اوکراین در ناتو دیوانه‌کننده است

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا هجدهم ژوئیه ۲۰۲۳ ویدیویی برای کارزار انتخاباتی خود منتشر کرد که در آن علیه سیاست خارجی فعلی آمریکا صحبت و به افراد گرداننده پشت صحنه بایدن حمله کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دونالد ترامپ در ویدئویی با اشاره به وضعیت نامعلوم ذخایر مهمات رو به اتمام آمریکا و ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین اظهار کرد: در چنین شرایطی حتی فکر افزودن اوکراین به ناتو کاملاً دیوانه‌کننده است.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، وی به این صحبت اکتفا نکرد و خانواده بایدن را متهم به دریافت رشوه از مقامات چینی و اوکراینی کرد.

ترامپ: عضویت اوکراین در ناتو دیوانه‌کننده است

دونالد ترامپ همچنین تاکید کرد در صورتی که باز هم به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، منافع آمریکا را دوباره در اولویت قرار خواهد داد و جنگ اوکراین را به سرعت تمام خواهد کرد زیرا منفعت آمریکا در اروپای شرقی «صلح و ثبات» است.

او همچنین اعداد و ارقام مربوط به تلفات این جنگ را زیر سوال برد و افزود که «افراد بسیار بیشتری از آنچه به شما اعلام می‌کنند، در حال مرگ هستند.»

وی وعده داد که قدرت نظامی و بازدارندگی آمریکا را بازسازی کند و بودجه بیشتری در اختیار بخش نظامی قرار دهد که به‌طور قطع به مذاق منفعت‌طلبان مرگ خوش خواهد آمد.

ترامپ در پیام ویدئویی خود اروپا را نیز مجاب به پرداخت سهم بیشتری در هزینه‌های نظامی انجام شده در اوکراین کرد زیرا در مقایسه با کمک ناچیز اروپا، آمریکا تاکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین خرج کرده است. در پایان او سیاست‌های هویتی و تنوع‌محور جو بایدن را عامل کاهش رغبت عضویت در ارتش دانست، صحبت‌های ترامپ در حالی مطرح می‌شود که معلوم نیست با توجه به وضعیت پرونده‌های کیفری علیه او در دادگاه‌ها، حتی بتواند در انتخابات شرکت کند.

ترامپ: عضویت اوکراین در ناتو دیوانه‌کننده است

بر اساس گزارش کی‌یو ایندیپندنت، طبق نظرسنجی‌ها، ترامپ در حال حاضر محبوب‌ترین نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است. طبق نظرسنجی منتشر شده توسط YouGov و Economist از هشتم تا یازدهم ژوئیه، ۴۸ درصد از پاسخ‌دهندگان از او در انتخابات مقدماتی حمایت خواهند کرد، در حالی که ۲۲ درصد از ران دِسنتس فرماندار فلوریدا حمایت خواهند کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا هفدهم ژوئیه ادعا کرد که در صورت پیروزی مجدد می‌تواند صلح را به روسیه و اوکراین را بازگرداند و افزود: «من به زلنسکی می‌گویم، دیگر نه. شما باید معامله کنید. به پوتین می‌گویم، اگر معامله نکنید، ما به او [اوکراین] چیزهای زیادی می‌دهیم. اگر مجبور باشیم، بیشتر از آنچه که آن‌ها دریافت کرده‌اند، می‌دهیم." به‌طور قطع چنین رویکرد کاسب‌محوری برای مقامات اروپا و به‌خصوص اوکراین نگران‌کننده است اما نباید آنچنان نسبت به اظهارات ترامپ خوش‌بین بود زیرا ساختار نظامی-سیاسی آمریکا در این موارد به صورت خودکار عمل می‌کند؛ همان‌طور که به‌تازگی در نشست امنیتی اَسپن مقامات و چهره‌های سیاست خارجی کشورهای عضو ناتو، تعهد پایان‌ناپذیر خود برای پیروزی اوکراین تکرار کردند.

کد خبر 675256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.