رویکرد سان‌فرانسیسکو برای حل بحران گرما

افزایش عایق‌بندی سازه‌ها و زیرساخت‌ها، افزایش تاب‌آوری ساختمان‌ها در مقابل گرما، بهبود خدمات و طراحی دوباره زیرساخت‌ها از مهم‌ترین اقدامات مدیران سان‌فرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا برای حل بحران گرما و بهبود کیفیت هوا در شهر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی کیفیت زندگی شهروندان سان‌فرانسیسکو را به‌طور قابل‌توجهی کاهش داده، به‌ویژه به شدت افزایش دما در شهر منجر شده است که مدیران برای مقابله با آن، از اجرای استراتژی‌های جدید خبر داده‌اند. برنامه‌ریزان سان‌فرانسیسکو تاکنون از اجرای بیش از ۳۰ طرح در این خصوص رونمایی کرده و مدعی شده‌اند در تمام این استراتژی‌ها به حداقل رساندن اثرات ناشی از امواج گرما و دودهای ناشی از آتش‌سوزی‌های مختلف در سراسر شهر، که همه روزه به دنبال تغییرات اقلیمی تشدید می‌شود، در رأس اهداف آن‌ها قرار دارد و جالب این‌که رویکردهای جدید اولین طرح جامع شهر سان‌فرانسیسکو را برای ارزیابی اثرات گرمای شدید و دود شهر را تشکیل خواهد داد.

رویکرد جدید سان‌فرانسیسکو برای حل بحران گرما

برنامه‌ریزان سان‌فرانسیسکو در طرح جامع خود بر رویکردهای کوتاه مدت، با مدت زمان متوسط و درازمدت نظیر افزایش عایق‌بندی سازه‌ها و زیرساخت‌ها، بهبود تاب‌آوری ساختمان‌ها در مقابل گرما، افزایش خدمات و طراحی دوباره زیرساخت‌ها تمرکز خواهند کرد، ضمن این‌که در نظر دارند مناطقی با بیشترین مقاومت را در مقابل امواج گرمایی کنونی و رویدادهای مربوط به تغییرات اقلیمی در آینده به وجود بیاورند.

رویکرد سان‌فرانسیسکو برای حل بحران گرما

در این راستا قرار است رویکردهایی شامل اجرای پروژه‌های خنک‌سازی و بهبود کیفیت هوا از طریق توسعه سازه‌های چندمنظوره و مقرون‌به‌صرفه، ایجاد دستورالعمل‌های جدید برای کاهش گرما و بهبود کیفیت هوا در سازه‌های جدید و همچنین اجرای پروژه‌های احیای شهری، تسهیل عملکرد نهادهایی با مسئولیت انجام کارهای گروهی به منظور بهبود اراده خدمات ضروری با هدف کاهش دما و توسعه یک بستر نرم‌افزار تخصصی برای ایجاد پیوند میان شهروندان و مدیران شهری به منظور اجرای پروژه‌های اشتراکی برای مقابله با گرما در شهر پیاده شود.

مدیران سان‌فرانسیسکو ادعا کرده‌اند که در پیاده‌سازی این استراتژی‌ها به‌هیچ‌وجه تعلل نخواهند کرد زیرا کیفیت زندگی شهروندان آینده کاملاً به آن بستگی دارد و در صورت کم‌کاری در اجرای آن‌ها، آسیب‌پذیری مردم و حتی مرگ بسیاری از آن‌ها بر اثر گرما و آلودگی هوا افزایش قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد. البته پیش از این نیز اقدامات متعددی با مشارکت مردم در شهر برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و اثرات ناشی از آن بر کیفیت زندگی پیاده شده که اثرات مطلوبی به دنبال داشته و حتی به افزایش مسئولیت‌پذیری شهروندان در مقابل این بحران نیز منجر شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آسیب‌پذیری سان‌فرانسیسکو در مقایسه با سایر شهرهای آمریکا در مقابل گرما در سطح بسیار بالایی قرار دارد، زیرا زیرساخت‌های آن سازگار با سرما و دمای ساحلی طراحی شده و همین امر به حداقل رسیدن تاب‌آوری آن‌ها را در مقابل امواج گرمایی به دنبال داشته است.

کد خبر 675156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.