احداث تراموا در تهران پس از تایید شورای شهر امکان‌پذیر است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: احداث تراموا در پایتخت پس از بررسی، انجام مطالعات و تایید و مصوبه شورای عالی ترافیک و شورای اسلامی شهر امکان‌پذیر است و قبل از اخذ مجوزها نباید به هیچ عنوان فرایند اجرایی تراموا در تهران را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یک‌شنبه یکم مردادماه_ با اشاره به برنامه‌های یکصدوشصت‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از موضوع کمیسیون سرمایه‌گذاری گزارشی ارائه و گزارش کمیسیون برنامه و بودجه نیز ارائه خواهد کرد، همچنین مسئول سرمایه‌گذاری شهرداری پایتخت گزارشی از سرمایه‌گذاری در شهرداری ارائه می‌دهد.

وی افزود: امیدوارم در بحث سرمایه‌گذاری موفق باشند و همچون قبل مبحث سرمایه‌گذاری‌ها به دادگاه ختم نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در جلسه امروز حسابرسی از شرکت مترو برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام و نام‌گذاری و پرونده باغات باقی‌مانده، انجام خواهد شد.

چمران تصریح کرد: شهرداری جلسه‌هایی را پیرامون زلزله و پایداری شهر در برابر آن برگزار می‌کند. این جلسه‌ها را کمیسیون عمران شورا طراحی کرده است و اساتید دانشگاه‌های مختلف نیز برای شرکت در این جلسه‌ها دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به نظر شهردار تهران در مورد ساخت تراموا، تصریح کرد: احداث تراموا در پایتخت پس از بررسی و انجام مطالعات و تأیید و مصوبه شورای عالی ترافیک و شورای اسلامی شهر امکان‌پذیر است و قبل از اخذ مجوزها نباید به هیچ عنوان فرایند اجرایی تراموا در تهران را آغاز کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سیستم خنک کننده اتوبوس‌های پایتخت در فصل گرم تابستان، اضافه کرد: وضعیت اتوبوس‌ها را تیم‌هایی بررسی می‌کنند، چنانچه خرابی وجود داشته باشد تعمیر می‌شوند، اما تعداد اتوبوس‌های کولردار در پایتخت کم است و اتوبوس‌های معمولی کولر ندارد.

چمران گفت: اتوبوس‌هایی که در دوره چهارم خریداری شد، دو کابین دارد و تلاش می‌کنیم کولرهایشان تعمیر شود. مقرر شده است اگر اتوبوسی خریداری شد حتماً کولر داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از ساختمان‌های ناایمن شناسایی و به دادستانی معرفی شده است، اظهار کرد: این اقدام از سال گذشته با فعالیت ستاد بحران آغاز شد، ارزیابی ساختمان‌ها تنها از منظر آتش‌نشانی نیست بلکه پایداری ساختمان‌ها نیز بررسی می‌شود و این مهم به جد در حال پیگیری است.

کد خبر 675142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.