تشکیل جمع‌های خوب از الزامات جامعه امروز است

کارشناس مسائل دینی و مذهبی با بیان اینکه همانطور که به محبت ائمه نیاز داریم، نیازمند جمع ایمانی نیز هستیم، گفت: یکی از نیازهای اساسی برای جوانان داشتن جمع خوب است که برخی از افراد نسبت به این موضوع غافل هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد شریفیان در مراسم شب پنجم محرم در هیئت انصارالمهدی (عج) با اشاره به ریزش‌های جمع مؤمنان کرد: این ریزش‌ها نشان از تفرق جمع نیست بلکه به معنای پیاده شدن از قطار دین است و در این مسیر وظیفه ما این است که از برادران مومن‌مان مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از افراد هم در جمع مؤمنان نیستند اما خیری در آن‌ها وجود دارد که مؤمنان نسبت به الحاق این افراد به جمع خود مکلف هستند، افزود: همچنین برخی مواقع ممکن است که جمع مؤمنان به‌دلیل مباحثی از هم دور می‌شوند و در این راستا شناخت اخوت امری قابل توجه است.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی با اشاره به ساحت‌های مختلف حیات انسان‌ها اعلام کرد: در حیات و زندگی ایمانی، اصل ارتباط و صله‌رحم ما با امام است و اگر این رحمت در جامعه کم شود، زندگی سخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه همانطور که به محبت ائمه نیاز داریم، نیازمند جمع ایمانی نیز هستیم، تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی برای جوانان داشتن جمع خوب است که برخی از افراد نسبت به این موضوع غافل هستند.

حجت‌الاسلام شریفیان با بیان اینکه اخوت و جمع مؤمنان لایه‌هایی دارد یعنی در برخی اوقات جمع مؤمنان منظور است و گاهی اوقات جمع‌های خاص، ادامه داد: در این راستا گاهی اوقات مأموریتی کلان مطرح است که نیازمند اخوت کل است اما گاهی اوقات یک جمع خاص مأموریت ویژه دارد و در این راستا اصل جمع ایمان آن‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه گاهی اوقات لازم است برای حفظ جمع‌ها از برخی موارد اغماض کرد، خاطرنشان کرد: در یک حرکت جمعی در مجموعه ایمانی، تمام افراد بلوغ مشرف بر مجموعه را ندارند اما نیاز است عده‌ای این بلوغ را داشته باشند تا هماهنگی و توازن ایجاد کنند و در همین راستا لزوم وجود ولی مطرح می‌شود.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی گفت: بزرگ به نظر رسیدن تفاوت‌ها، عیب و نقص‌ها از عواملی است که باعث تفرق در جمع می‌شود و در این راستا نباید بر برخی تفاوت‌ها ارزش‌گذاری کرد و از طرفی نگذاریم عیوب افشا شود.

وی با اشاره به آیاتی از سوره آل‌عمران عنوان کرد: مؤمنان در برابر خطای یکدیگر موظف‌اند کظم غیظ، عفو و احسان داشته باشند.

کد خبر 675133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.