اتوبوس‌های درون‌‎شهری سمنان‌ حسینیه سیار شد

سرپرست سازمان مدیریت‌ حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سمنان گفت: محرم امسال از ظرفیت اتوبوس‌های درون‌شهری شهرداری به‌عنوان حسینیه‌های سیار استفاده می‌شود.

سعید اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند "ای مسلمانان، امروز عاشورا است که می‌تواند دنیا را نجات دهد به شرط آن‌که خوب و درست تبیین شود؛ بنابراین مؤمنان باید شعائر الهی را تبیین کنند و بزرگ بدارند تا به مرحله تقوای قلبی برسند."

وی افزود: مراسم عاشورا و عزاداری امام حسین (ع) به شرط آن‌که با معرفت و درک عظمت آن باشد، از شعائر عظیم اسلامی و الهی است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: بنا به توصیه مقام معظم رهبری، اتوبوس‌های شهری در دهه اول محرم به حسینه‌ای سیار بدل شده است تا شهروندان در طول سفرهای روزانه خود، در فضای معنوی و حزن عزای سیدالشهدا (ع) طی مسیر کنند.

اسماعیل‌پور با اشاره به استفاده روزانه حدود پنج هزار مسافر از اتوبوس‌های درون‌شهری و حومه شهر سمنان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در طرح حسینیه سیار، ۴۰ اتوبوس شهری مزین به بنرهای مربوط به محرم شده است و رانندگان برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدای کربلا و سهیم شدن در برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان در طول سفرهای روزانه، از رادیو محرم استفاده می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: این طرح پس از آسیب‌شناسی در ایام اربعین حسینی اجرایی شود.

کد خبر 675002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.