مرجع مراجعه هیئت‌های مذهبی مناطق شهرداری باشد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مرجع مراجعه هیئت‌های مذهبی برای کمک باید مناطق شهرداری باشد، گفت: مراجعه هیئت‌ها از مناطق به سمت سازمان‌های شهرداری صحیح نیست و عمده اقدامات اجرایی باید در سطح مناطق انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رضایی امروز _شنبه سی‌ویکم تیرماه‌_ در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: تا زمانی که کارهای اجرایی را از سازمان فرهنگی شهرداری نگیریم و در اختیار مناطق قرار ندهیم، سازمان فرهنگی نمی‌تواند رسالت و نقش سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت خود را ایفا کند.

وی افزود: با سپردن اقدامات اجرایی به سازمان فرهنگی، این سازمان می‌تواند در یک قرارگاه فرهنگی با اشخاص صاحب‌نظر برنامه‌ریزی کند و با ساماندهی، سازماندهی و نظارت، کارها را به سرانجام برساند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مرجع مراجعه هیئت‌های مذهبی برای کمک باید مناطق شهرداری باشد، خاطرنشان کرد: مراجعه هیئت‌ها از مناطق به سمت سازمان‌های شهرداری صحیح نیست و عمده اقدامات اجرایی باید در سطح مناطق انجام شود.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر اقدامات فرهنگی زیادی بر دوش سازمان فرهنگی است، این سازمان فرصتی برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ندارد و در صورت اصلاح نشدن این روند، اغتشاش و نابسامانی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مناطق باید ورود جدی به مباحث فرهنگی داشته باشند، اضافه کرد: مجوزها و کمک‌ها در برنامه‌های فرهنگی و مناسبت‌هایی همچون ایام ماه محرم باید از طریق مناطق صادر شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: سازمان فرهنگی باید این موارد را شناسایی کند و تجربه جدید را به سایر بخش‌ها تعمیم دهد؛ لذا منابع این حوزه باید در بخش فرهنگی صرف شود.

رضایی افزود: در جلسه کمیسیون فرهنگی که با حضور تعدادی از متقاضیان برپایی غرفه در میدان امام (ره) برگزار شده بود، ضمن استماع نظر متقاضیان، هماهنگی لازم به‌منظور برپایی غرفه در این میدان انجام شد.

کد خبر 674934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.