رونمایی از قطار خورشیدی سریع‌السیر کالیفرنیا

کالیفرنیای آمریکا از یک قطار خورشیدی سریع‌السیر رونمایی کرده است که نخستین قطار با استفاده صددرصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان راه‌آهن کالیفرنیا از قطار سریع‌السیری رونمایی کرد که می‌تواند نخستین قطاری محسوب شود که به‌طور کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر نیرو می‌گیرد. این قطار که ۱۲۸۷.۵ کیلومتر از این ایالت را به هم متصل می‌کند، شروع یک سیستم حمل‌ونقل انقلابی جدید است که در ابتدا قرار بود سواحل غربی ایالات‌متحده را به ونکوور کانادا متصل و به سمت شرق لاس‌وگاس حرکت کند و اکنون قرار است طی ۱۰ مرحله راه‌اندازی در نهایت مسافران را در مسیری که از لس‌آنجلس، دره مرکزی، فرزنو و سن‌خوزه می‌گذرد، از سن‌دیگو تا ساکرامنتو جابه‌جا کند.

قیمت تخمینی پروژه در زمان تصویب (سال ۲۰۰۸) ۳۳ میلیارد دلار و تاریخ افتتاح برنامه‌ریزی‌شده برای آن، سال ۲۰۲۰ بود. با وجود مشکلات و انتقادات فراوان در زمینه تخصیص بودجه و مسیر حرکت این قطار، سیستم جدید در سال ۲۰۲۳ و با صرف ۱۹.۸ میلیارد دلار بودجه در کنار صورت‌حسابی ۱۲۸ میلیارد دلاری برای تمام هزینه‌های خرید، آماده‌سازی، زیرساخت و راه‌اندازی در دست اجرا است. سازمان راه‌آهن کالیفرنیا اطمینان داد که سیستم جدید به‌طور کامل از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند و به وعده اولیه خود به‌عنوان جایگزینی سازگار با محیط زیست برای بزرگراه‌ها و پروازها پایبند است.

رونمایی از قطار خورشیدی سریع‌السیر کالیفرنیا

تأخیرها و هزینه‌های سرسام‌آور راه‌اندازی این قطار سریع‌السیر تا حدی ناشی از دشواری دریافت مجوزهای زیست‌محیطی مورد نیاز برای ساخت مسیر بود که از کیلومترها زمین خصوصی عبور می‌کند، تا جایی که مذاکره سر قیمت با مالکان زمین‌ها و مقامات محلی، همچنین حصول اطمینان از مطابقت پروژه با استانداردهای زیست‌محیطی، تاکنون به تنهایی ۱.۳ میلیارد دلار هزینه داشته است.

تأمین نیروی این قطار غول‌پیکر به ۴۴ مگاوات انرژی نیاز دارد که از نظر تئوری توسط ۵۵۲ هکتار پنل خورشیدی تولید می‌شود. باتری‌های آن نیز باید ۶۲ مگاوات‌ساعت انرژی ذخیره کنند. بخش عمده‌ای از این انرژی صرفاً برای به حرکت درآوردن قطار مورد استفاده قرار می‌گیرد که تخمین زده می‌شود حداکثر سرعت آن به حدود ۳۵۴ کیلومتر در ساعت برسد. سازمان راه‌آهن همچنین در حال مذاکره با تأمین‌کنندگان مختلف انرژی برای تضمین کیفیت ارائه خدمات این سیستم جدید است.

سازمان در نظر دارد اقدامات لازم برای تکمیل منابع انرژی تجدیدپذیر مورد نیاز برای این سیستم گسترده را تا سال ۲۰۲۶ به پایان برساند تا همه‌چیز برای راه‌اندازی کامل آن در سال ۲۰۳۰ آماده باشد.

کد خبر 674915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.