تبدیل پلاستیک‌های بی‌ارزش به سوخت‌های فسیلی در اندونزی

یک استارت‌اپ در اندونزی پلاستیک‌های کم ارزش را به سوخت‌های فسیلی تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یک استارت‌اپ بازیافت پلاستیک در اندونزی در حال مقابله با مشکل رو به رشد پلاستیک‌های کم ارزش است که به یک مشکل بزرگ برای صنعت بازیافت تبدیل شده است. این استارت‌اپ که Tridi Oasis نام دارد، پلاستیک‌های کم ارزش مانند نی نوشیدنی، کیسه‌های خرید یک بار مصرف و بسته‌های پلاستیکی که معمولاً در خرید آنلاین و تحویل غذا استفاده می‌شود را هدف قرار داده است.

پلاستیک‌های ذکر شده یک مشکل مهم و اساسی برای صنعت بازیافت هستند، زیرا ارزش آن‌ها تقریباً صفر است و بازیافت آن‌ها نیز بسیار هزینه‌بر است. بعضی از پلاستیک‌ها ارزش بالایی دارند و بعضی دیگر، از نظر ارزش پایین یا حتی منفی هستند. با شیوع همه‌گیری کووید -۱۹، میزان استفاده از پلاستیک‌های کم ارزش افزایش پیدا کرد، زیرا سفارش آنلاین محصولات و تحویل غذا برای بسیاری از افراد در طول قرنطینه و ایزوله با استفاده از بسته‌بندی‌های خاص پلاستیکی انجام می‌شد.

در حالی که بازیافت این پلاستیک‌های کم ارزش به طور معمول مقرون به صرفه نیست، روش جدید توسعه یافته‌ای برای بازیافت این پلاستیک‌ها و کسب سود از طریق تبدیل آن‌ها به سوخت مشتق شده از زباله (RDF) وجود دارد. پلاستیک‌های کم ارزش را می‌توان از طریق واکنش‌های شیمیایی یا حرارت بالا به موادی تبدیل کرد که می‌تواند به عنوان جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی استفاده شود.

استارت‌اپ Tridi Oasis به تازگی با همکاری چند شرکت دیگر، ابتکار جدیدی را در زمینه جمع‌آوری پلاستیک‌های کم ارزش برای بازیافت آن‌ها و تبدیل به سوخت حاصل از زباله موسوم بهRDF آغاز کرده است. البته تنها مشکل در این رابطه، هزینه برق مورد نیاز برای تولید RDF از زغال سنگ است که سوخت فسیلی اولیه مورد استفاده در اندونزی در نظر گرفته می‌شود. استارت‌اپ Tridi Oasis اقداماتی جهت افزایش میزان جمع‌آوری زباله‌ها انجام داده است. برای نمونه، کوپن‌ها ماهانه مواد غذایی اساسی مانند شکر و روغن پخت‌پز برای جمع‌آوران زباله در نظر گرفته است.

تبدیل پلاستیک‌های بی‌ارزش به سوخت‌های فسیلی در اندونزی

کد خبر 674910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.