تا زمانی که در برادر مومنت ایمان می‌بینی، پای او بایست

کارشناس مسائل دینی و مذهبی گفت: باید با برادران دینی رفاقت و مدارا کرد، در این راستا امام صادق (ع) می‌فرمایند "تا زمانی که در برادر مومنت ایمان می‌بینی، پای او بایست."

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت‌الاسلام محمد شریفیان، شامگاه جمعه در مراسم شب چهارم محرم، در مجموعه فرهنگی شهید مدرس با اشاره به لزوم حفظ جمع مؤمنان اظهار کرد: باید جمع مؤمنان حفظ شود که این امر نیاز به شناخت و فهم دارد و در این مسیر ما مأمور به حفظ جمع هستیم.

وی با اشاره به آیه «انما المومنون اخوة» در سوره حجرات افزود: طبق این آیه، عامل اخوت ایمان است و در ادامه این مسیر همه ما موظف به اصلاح هستیم که در پایان موجب نزول رحمت خواهد شد.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی مطرح کرد: محبت به امیرالمؤمنین (ع) به مرور انسان‌ها را به هم وصل می‌کند و در این راستا عامل جمع ماندن چنین مجموعه‌هایی محبت است که از سمت حضرت علی (ع) نازل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مباحث ایمانی، تحلیل و نگاه درست به عیوب است، اظهار کرد: در روایات بیان شده است که اصل وجود انسان، ایمان او است و در این راستا اگر در ساحت عمل، خطایی از شخصی دیدیم نباید آن را به میزان ایمانش ارتباط دهیم، زیرا ایمان با گناه از بین نمی‌رود.

حجت‌الاسلام شریفیان اظهار کرد: باید با برادران دینی رفاقت و مدارا کرد، در این راستا امام صادق (ع) می‌فرمایند "تا زمانی که در برادر مومنت ایمان می‌بینی، پای او بایست."

کد خبر 674899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.