اعتقاد به اصل نظام و تلاش برای حل کمبودها شیوه زندگی در عصر غیبت است

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در عصر غیبت باید حرفه‌ای زندگی کرد، گفت: از یک طرف تفکری وجود دارد که برای حفظ نظام اجازه نقد و امربه‌معروف را نمی‌دهد، از طرف دیگر عده‌ای به دلیل مشکلات، اصل نظام را زیرسوال می‌برند، زندگی حرفه‌ای یعنی اعتقاد به اصل نظام و تلاش برای حل کمبودهای آن.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع - پنجشنبه بیست‌ونهم تیر ماه- مصادف با شب سوم محرم در هیئت یادگاران امام اصفهان با اشاره به اهمیت وظیفه‌شناسی در هر زمان و هرمکان اظهار کرد: شرایط جامعه اسلامی و عدم همراهی حتی یک اقلیت با امیرالمومنین (ع) ایجاب کرد که ایشان ۲۵ سال خانه‌نشین شود و سکوت کند، حتی در خصوص خلیفه سوم در نهج‌البلاغه می‌فرمایند تا آنجا از عثمان حمایت کردم که ترسیدم به گناه افتاده باشم.

وی تصریح کرد: اباعبدالله نیز در زمان معاویه قیام نکردند، اما حضور یزید به عنوان حاکم، شرایط را عوض کرد از جمله اینکه باب سلطنت و جانشینی را باز کرد، معاویه تعهد داده بود که فرزندش را جایگزین خود نمی‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بزرگترین نتیجه قیام امام حسین (ع) بی‌اعتبار شدن حکومت بنی‌امیه و جدا بودن آن‌ها از حکومت اسلامی را در پی داشت، عنوان کرد: حدیث‌های جعلی درست کرده بودند که هرکس با هر عملکرد و با هر میزان از فسادی اگر حاکم شد باید از آن اطاعت کرد، حتی شخصی مثل یزید که علاوه بر فسادهای علنی‌اش، شعر می‌خواند و اسلام را بازی پیامبر (ص) برای رسیدن به قدرت می‌دانست.

وی با مقایسه دین‌داری قبل و بعد از انقلاب گفت: زمان طاغوت مسائل مربوط به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به طور کلی در رساله‌های مراجع نبود چون منکر اصلی حکومت بودند، بعد از انقلاب ملحقات چاپ کردند و این موارد هم اضافه شد.

مهدوی ارفع با تاکید بر اینکه زندگی در عصر غیبت باید حرفه‌ای باشد، تشریح کرد: از یک طرف تفکری وجود دارد که برای حفظ نظام اجازه نقد و امربه‌معروف را نمی‌دهد؛ از طرف دیگر عده‌ای به دلیل مشکلات، اصل نظام را زیرسوال می‌برند، زندگی حرفه‌ای یعنی اعتقاد به اصل نظام و تلاش برای حل کمبودهای آن.

کد خبر 674738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.