استفاده از آب قنات در آتن برای مقابله با گرما/ استراتژی‌های آمستردام برای هوشمندی

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «تجهیز وسایل‌نقلیه عمومی ونکوور به وای‌فای رایگان»، «اعلام وضعیت قرمز گرما در ۱۶ شهر ایتالیا»، «استفاده از آب قنات در آتن برای مقابله با گرما»، «کمیاب شدن دارو در اروپا»، «رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی در شهر اسپانیایی»، «راهکار تگزاسی‌ها برای مقابله با گنبد حرارتی در شهر»، «توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی در اسکاتلند» و «استراتژی‌های سئول برای تحقق شهر هوشمند را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

تجهیز وسایل‌نقلیه عمومی ونکوور به وای‌فای رایگان

مسافران وسایل‌نقلیه عمومی در ونکوور به‌زودی به وای‌فای رایگان در طول رفت‌وآمد خود دسترسی پیدا خواهند کرد. ر اساس طرح ارائه شده شرکت‌ها و سازمان‌های مربوطه در حال نصب وای‌فای عمومی رایگان هستند که برای همه افرادی که گوشی هوشمند دارند، در سراسر سیستم در وسایل حمل‌ونقل عمومی، بعضی از اتوبوس‌های مفصلی یا آکوردئونی، بیشتر اتوبوس‌های دریایی و سرویس قطار شهری در دسترس است.

این به‌روزرسانی‌ها و خدمات ارائه شده باعث می‌شود مسافران از زمانی که در مسیر هستند استفاده کنند تا با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشند یا از این زمان برای انجام دادن کار دیگری بهره ببرند. در این صورت، تجربه بهتری از سفر و رفت‌وآمد خواهند داشت.

استفاده از آب قنات در آتن برای مقابله با گرما/ استراتژی‌های آمستردام برای هوشمندی

اعلام وضعیت قرمز گرما در ۱۶ شهر ایتالیا

با ورود موج‌های گرمایی شدید به اروپا، بسیاری از شهرهای آن اعلام وضعیت قرمز کرده‌اند. به این ترتیب در حالی است که جنوب اروپا همچنان گرمای شدید را تجربه می‌کند و با احتمال رکوردشکنی دما مواجه است، ۱۶ شهر در سراسر ایتالیا، هشدار قرمز گرما را دریافت کرده‌اند، به این معنی که حتی افراد سالم نیز ممکن است در معرض خطر گرما قرار گیرند.

دولت ایتالیا به افرادی که در مناطق هشدار زندگی می‌کنند توصیه کرده است از حضور در تابش مستقیم نور خورشید بین ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعد از ظهر اجتناب کنند. رم، فلورانس و بولونیا از جمله مناطقی هستند که تحت تأثیر موج گرما قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که سیسیل و ساردینیا ممکن است شاهد افزایش دمای ۴۹ درجه سانتی‌گراد (۱۲۰ درجه فارنهایت) باشند که گرم‌ترین دمای ثبت شده در اروپا است. چندین منطقه از یونان، فرانسه و اسپانیا نیز دمای شدیدی را تحمل کرده‌اند و گزارش‌هایی مبنی بر گرمازدگی گردشگران در یونان و ایتالیا وجود دارد.

استفاده از آب قنات در آتن برای مقابله با گرما

شهر آتن در یونان از آب قنات‌های شهر برای دستگاه‌های مه‌پاش به‌منظور دفع گرمای شهر استفاده می‌کند. این شهر دارای قنات‌های باستانی است که زمانی به‌عنوان منبع اصلی آب مورد استفاده قرار می‌گرفت و از طریق لوله‌هایی در اختیار مردم قرار می‌گرفت. امروزه آب این قنات‌ها قابل شرب نیست، اما می‌توان از آن‌ها برای دفع گرمای شهر بهره برد.

استفاده از دستگاه‌های مه‌پاش در روزهای گرم سال یکی از اقدامات قابل‌توجه پاریس نیز هست. این شهر که در روزهای اخیر شاهد دمایی فراتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد بوده است، همچنین دارای ده‌ها فواره جدید است که در کنار فواره‌های سنتی شهر، حوضچه‌های کم عمق و آب‌نماها با گرمای هوا مقابله می‌کند.

مقامات شهری میامی تشخیص داده‌اند که ایستگاه‌های اتوبوس در این شهر در معرض گرمای شدید قرار گرفته‌اند، بنابراین تصمیم گرفتند تقریباً در ۱۰ ایستگاه اتوبوس درختکاری کنند، زیرا زمانی که هوا گرم باشد انتظار برای اتوبوس آزاردهنده است، مگر این‌که ایستگاه اتوبوس به گونه‌ای طراحی شده باشد که سایه طبیعی داشته باشد.

استفاده از آب قنات در آتن برای مقابله با گرما/ استراتژی‌های آمستردام برای هوشمندی

کمیاب شدن دارو در اروپا

اروپا این روزها کمبود شدید دارو را تجربه می‌کند، به‌طوری که مردم در بعضی کشورها نظیر لیتوانی برای تهیه اغلب نسخه‌های خود مجبور هستند مدت زیادی را به جست‌وجو در داروخانه‌های سراسر کشور بپردازند. این شرایط وخیم شدن وضعیت جسمی بیماران مبتلا به بسیاری از امراض نظیر فشار و قند خون را به دنبال داشته است.

بسیاری از محققان پیش‌بینی کرده‌اند که کمبود شدید دارو در اروپا بین ۷۲ روز تا ۱۳۰ روز ادامه دارد که در این میان، کمبود داروهای مربوط به سیستم عصبی بیش از هر داروی دیگر تجربه شده و این در حالی است که داروهای عفونت و مشکلات قلبی-عروقی در لیست چهار دارو با سطح کمبود بالا در قاره شناخته شده است.

بسیاری از متخصصان علت کمبود دارو در کشورهای اروپایی را به شیوع بیماری کووید -۱۹ و همچنین شرایط روسیه و اوکراین نسبت داده و مدعی شده‌اند افزایش کمبود دارو در این منطقه طی ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی در شهر اسپانیایی

مردم ولز-مالاگا در اسپانیا به‌زودی از یک کیف دیجیتالی برخوردار خواهند شد که سفر از طریق خودروهای عمومی را برای آن‌ها رایگان می‌کند. رویکرد کیف دیجیتال قابلیت بیش از ۵۰۰ هزار سفر را به وسیله خودروهای عمومی برای شهروندان فراهم می‌آورد. هدف از اجرای این پروژه تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای روزمره خود است که می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر شهر منجر شود و تحقق اهداف پایدار را ممکن کند.

طرح توسعه کیف دیجیتالی در بخش حمل‌ونقل شهری تاکنون به رایگان کردن بیش از ۱۷ هزار سفر از طریق اتوبوس‌های شهری منجر شده است که مدیران از تلاش برای افزایش ظرفیت این سفرها و رساندن آن‌ها به بیش از ۵۱۰ هزار مورد تا سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۳ خبر داده‌اند.

استفاده از آب قنات در آتن برای مقابله با گرما/ استراتژی‌های آمستردام برای هوشمندی

راهکار تگزاسی‌ها برای مقابله با گنبد حرارتی در شهر

مدیران تگزاس با افزایش دما و تشکیل گنبد حرارتی در شهرهای سراسر ایالت، به به‌کارگیری اقداماتی نظیر افزایش پوشش گیاهی و رنگ‌آمیزی خیابان‌ها برای محافظت از مردم در برابر اثرات خطراناک گرمای بیش از حد اقدام کرده‌اند. مدیران همچنین شش مرکز تاب‌آوری ایجاد کرده‌اند تا با استرس‌های آب‌وهوایی روزانه ساکنان شهر مقابله کند. بعضی از این مراکز، حمام، شارژ تلفن همراه و فضاهای اجتماعی سایه‌دار ارائه می‌دهند، در حالی که تعداد دیگری از آن‌ها، غذا، بسته‌های آب اضطراری و همچنین سرپناه موقت ارائه دهند. جانمایی این مراکز با استفاده از شاخص آسیب‌پذیری اجتماعی انتخاب شده است تا اطمینان حاصل شود که ساکنانی با بیشترین نیاز، به آن‌ها دسترسی دارند. پایتخت تگزاس، آستین، قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ این شبکه را به ۳۰ مرکز در سراسر شهر افزایش دهد.

توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی در اسکاتلند

دولت اسکاتلند اعلام کرده است که چشم‌انداز خود در زمینه شبکه شارژ عمومی وسایل الکتریکی را منتشر کرده است که زیرساخت‌های ایده‌ال را با تمرکز بر دسترسی جامع و راحت و ادغام با یک سیستم حمل‌ونقل پایدار ترسیم می‌کند. اداره حمل‌ونقل اسکاتلند در نظر دارد یک برنامه اجرایی در سال آینده ارائه کند تا اقدامات ذکر شده در چشم‌انداز را با مشورت با ذی‌نفعان پیش ببرد. چشم‌انداز ارائه شده بر تعامل با جوامع و برطرف کردن نیازهای مشاغل و بازدیدکنندگان تمرکز دارد.

به گفته مدیر انجمن وسایل‌نقلیه الکتریکی در اسکاتلند، با توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی در اسکاتلند باید این اطمینان حاصل شود که همه افراد جامعه به این امکانات دسترسی دارند، موضوعی که انجمن از آن در سطوح محلی، ملی و بین‌المللی حمایت کرده است. به نظر می‌رسد که چشم‌انداز دولت اسکاتلند در زمینه شبکه شارژ وسایل‌نقلیه برقی که در راستای دستیابی به اهداف آب‌وهوایی است، استانداردی را برای تشویق گزینه‌های سفر در سراسر شهر تعیین می‌کند و از پذیرش خودروهای برقی حمایت می‌کند.

استفاده از آب قنات در آتن برای مقابله با گرما/ استراتژی‌های آمستردام برای هوشمندی

استراتژی‌های آمستردام برای تحقق شهر هوشمند

مدیریت شهر آمستردام تاکنون اجرای بیش از ۱۷۰ پروژه هوشمند مختلف را در سراسر شهر به اتمام رسانده است. پلتفرم آنلاین شهر هوشمند آمستردام در مرکز رویکرد استراتژیک شهر قرار دارد که شامل یک مشارکت سازمان‌یافته از دوازده شریک دولتی، خصوصی و دانشگاهی‌تحقیقی، به عنوان یک انجمن متمرکز برای ارتباط و هماهنگی ایده‌ها و پروژه‌های شهر هوشمند عمل می‌کند. بر اساس این رویکرد می‌توان ایده و آغازگر پروژه را با شرکای اجرا مطابقت داد. این شرکا می‌توانند هر کسی باشند؛ شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها، سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی یا شهروندان عادی.

آن‌چه پایتخت هلند را از سایر شهرهای هوشمند جهان متمایز می‌کند، توانایی آن در ارائه رویکردهای خلاق است که در زمینه‌های مختلف همچون استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای کامیون‌های الکتریکی حمل زباله‌ها، نصب ایستگاه‌های اتوبوس عمومی مجهز به سقف‌های پوشیده در پنل‌های خورشیدی، توسعه بیلبوردها و سیستم‌های روشنایی هوشمند و ایجاد دهکده‌های شناور روی آب برای حل بحران کمبود فضای شهری به دنبال افزایش جمعیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرح «خیابان آب و هوا» نیز یکی از جالب‌ترین راهکارهای این شهر برای افزایش پایداری شهر بود که بر اساس آن سیستم‌های گرمایش و سرمایش مکان‌هایی مانند فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و البته روشنایی شبانه بر اساس تردد افراد تنظیم می‌شود.

تاکنون هزاران مرکز تجاری و منازل مسکونی در آمستردام به بام‌هایی با قابلیت تولید انرژی تجدیدپذیر مجهز شده و این در حالی است که کنتورهای هوشمند آب، برق و گاز و استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی در شهر مصرف انرژی را در آن بهینه کرده، ضمن این‌که کاهش چشمگیری انتشار گازهای آلاینده را به دنبال داشته است.

کد خبر 674688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.