پیش‌بینی ثبت نام ۲۰ هزار نفر از اتباع مقیم اصفهان برای اربعین حسینی

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان گفت: با افزوده شدن دارندگان دارای برگه شناسایی و محصلان اتباع خارجی و مهاجران، پیش‌بینی می‌شود دو برابر سال گذشته، یعنی ۲۰ هزار نفر در سفر زیارتی و پیاده‌روی اربعین اباعبدالله الحسین(ع) شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نادری‌سمیرمی امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم تیرماه- در جلسه ستاد اربعین استان اصفهان، اظهار کرد: سال گذشته ۱۲ هزار نفر از اتباع و مهاجران مقیم خارجی مقیم اصفهان برای زیارت اربعین حسینی ثبت نام کردند که ۱۱ هزار نفر از این تعداد موفق شدند به کربلای معلی مشرف شوند.

وی تصریح کرد: اربعین سال گذشته مشکلاتی در حوزه صدور گذرنامه برای اتباع خارجی اصفهان و دیگر استان‌های کشور ایجاد شد که امیدواریم امسال با پیش‌بینی‌های انجام شده، شاهد کاهش این مشکلات برای زائران باشیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: امسال علاوه‌بر افرادی که کارت اقامت دارند، دارندگان برگه شناسایی و حتی دانش‌آموزان در حال تحصیل اتباع در اصفهان نیز می‌توانند در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند و همپای دیگر اقشار، از برکات این سفر معنوی بهره‌مند شوند.

وی گفت: برای سال جاری و با افزوده شدن دارندگان دارای برگه شناسایی و محصلان اتباع خارجی و مهاجران، پیش‌بینی می‌شود دو برابر سال گذشته، یعنی ۲۰ هزار نفر در سفر زیارتی و پیاده‌روی اربعین اباعبدالله الحسین (ع) شرکت کنند.

نادری‌سمیرمی تصریح کرد: بخشی از مشکلات اعزام اتباع خارجی و مهاجران مقیم ایران به سازمان ملی مهاجرت اعلام شده است تا در سال جاری شاهد کاهش این مشکلات باشیم و اتباع مقیم کشورمان با سهولت بیشتری راهی سفر کربلا و اربعین حسینی شوند.

وی افزود: این اداره کل برپایی دو موکب در شلمچه و شهر کربلا را برنامه‌ریزی کرده است که روزانه ۴ هزار پرس غذا برای زائران تهیه و توزیع خواهند کرد.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان، تصریح کرد: سال گذشته از ۱۱ هزار زائر خارجی و اتباع که از ایران عازم شدند، ۳۰ درصد از اتباع اهل تسنن بودند که توفیق مشرف شدن به زیارت اربعین را پیدا کردند و در این فضای باشکوه حاضر شدند.

دغدغه موکب‌داران

سید محمد موسوی، مشاور استاندار اصفهان در امور مربوط به اربعین حسینی در ادامه این نشست، اظهار کرد: از اکنون برای برپایی و تأمین امکانات و خدمات موکب‌ها و موکب‌داران دغدغه داریم.

وی تصریح کرد: نرخ بلیت اتوبوس تا مرز عراق امروز برای هر نفر ۳۱۲ هزار تومان است و نرخ کرایه یک دستگاه اتوبوس وی‌آی‌پی در همین تاریخ، بین ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان است، بنابراین بهتر و ضروری است از همین امروز برای این موضوع برنامه‌ریزی شود.

مشاور استاندار اصفهان گفت: بیست‌ودوم مردادماه امسال اولین گروه از خادمان موکب‌های اصفهان عازم عراق می‌شوند تا برای پذیرایی و خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به زائران امام حسین آماده باشند.

وی از مسئولان امر در برپایی و برنامه‌ریزی زیارت و پیاده‌روی اربعین حسینی خواست تشویق‌هایی همچون بنزین برای مسافران و لاستیک با قیمت مناسب برای اتوبوس‌ها در نظر گیرند.

کد خبر 674466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.