اربعین همایش بی‌نظیر و بی‌بدیل جهانی است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان گفت: اربعین یک همایش بی‌نظیر جهانی است که هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان نثاری امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم تیرماه_ در جلسه ستاد اربعین استان اصفهان اظهار کرد: اربعین یک همایش بی‌نظیر جهانی است که هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

به گفته وی، گاهی برخی با کوته‌فکری می‌گویند چون امکانات محدود و جمعیت زیاد است برای اربعین تبلیغ نکنید، این سخن کاملاً اشتباه است، زیرا کار برای اهل بیت با محبت و مودت معصومان انجام می‌شود.

معاون سیاسی استاندار اصفهان ادامه داد: خادمان اربعین در عراق و ایران می‌کوشند که مسیر را برای زائران تسهیل کنند.

جان‌نثاری با تاکید بر اینکه از برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: این راهبرد ما در استان است و با همه توان و امکانات پای کار برگزاری مراسم اربعین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی برای دولت و مردم، هر چه که می‌توانیم باید از امکانات موجود بهره ببریم. همت سازمان‌ها باید تلاش کنند هزینه‌های سفر را برای زائران تا حد مقدور کاهش دهند.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به برگزارش همایش بزرگ زائران اربعین سراسر استان در اصفهان افزود: این همایش هفدهم مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) یا فضای دیگری که گنجایش این تعداد زائر را داشته باشد، برگزار خواهد شد.

به گفته وی، هم‌زمان با برپایی این همایش نهادها و سازمان‌های دولتی و مرتبط میزهای خدمتی را در حاشیه این برنامه و برای پاسخگویی به زائران برپا خواهند کرد.

جان‌نثاری با تاکید بر هرچه باشکوه‌تر و پرجمعیت‌تر برپا کردن همایش مذکور اظهار کرد: دشمنان اینگونه القا و تبلیغ می‌کنند که اکثریت مردم این مسائل را قبول ندارند و در واقع دچار خوداکثریت‌پنداری شده‌اند.

وی افزود: برگزاری جلسات و همایش‌هایی از این دست در کنار کار رسانه‌ای قوی و هنرمندانه، ثابت می‌کند اکثر اصفهانی‌ها و ایرانیان محب و دوستدار محرم، مذهب و اهل بیت (ع) هستند.

معاون استاندار اصفهان اظهار کرد: اتباع و مهاجران خارجی میهمان ما و زائر امام حسین (ع) در این سفر معنوی هستند، از همین‌رو تکریم و احترام ایشان باید مضاعف باشد.

جان‌نثاری تصریح کرد: شیعیان کشور عراق از صمیم قلب و با همه توان به زائران ایرانی و غیرایرانی خدمت می‌کنند و همه چیزشان را برای اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) نثار می‌کنند.

وی تاکید کرد: همه افراد و گروه‌هایی که متقاضی برپایی موکب در اربعین حسینی امسال هستند، باید یک روحانی به ستاد مرکزی معرفی کنند.

کد خبر 674443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.