روایتی از اولین مجموعه فرهنگی اصفهان/در این تکیه، تکیه بر اغیار غلط است

مسئول ستاد روضه مرکز شهید مدرس گفت: هر ساله در مراسم‌های سطح هیئت به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهر و کشور توجه داریم و در این راستا شعار روضه امسال‌مان «در تکیه او تکیه به اغیار نکردیم، دل‌گرمی ما تکیه به دیوار حسین است» بوده است.

حامد تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بابیان اینکه مؤسسه فرهنگی شهید مدرس به‌عنوان اولین مرکز فرهنگی شهر در سال ۱۳۶۶ به ثبت رسید، اظهار کرد: این مجموعه سه زیرمجموعه مدرسه و دو مرکز فرهنگی خواهران و برادران دارد که ذیل این موارد شاخه نوجوانان، جوانان و هیئت مشغول به فعالیت هستند.

وی بابیان اینکه شاخه نوجوانان از مقطع هشتم و در هر گروه حدود ۱۵ نفر عضو می‌گیرد که مسئولیت این گروه‌ها به عهده سرگروه یا رابط است، افزود: شاخه جوانان نیز دانشجویان فعال در مرکز هستند که پس از کنکور وارد این شاخه می‌شوند.

مسئول ستاد روضه مرکز شهید مدرس با یادآوری اینکه در زیرشاخه هیئت نیز هر دوشاخه نوجوانان و جوانان مشغول به فعالیت هستند که هیئت هفتگی آن نیز چهارشنبه‌ها برگزار می‌شود، بیان کرد: تمام برنامه‌های هیئت را اعضای شاخه نوجوان و جوانان انجام می‌دهند،

وی بابیان اینکه در طول یک‌سال دو برنامه شهری بزرگ شامل محرم و فاطمیه داریم که در طول سال‌های کرونا مراسم‌ها در محیط باز برگزارشده و امسال در قائمیه خیابان مسجد سید برنامه داریم، اعلام کرد: دهه اول محرم امسال پنج شب سخنرانی حجت‌الاسلام شریفیان و پنج شب حجت‌الاسلام ماندگاری خواهند بود.

تیموری پیرامون مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های این مجموعه یادآوری کرد: در فضای فرهنگی اصلی‌ترین اولویت تربیت جوان شیعه انقلابی است که در این راستا از همان سنین پایین که دانش‌آموزان وارد مجموعه می‌شوند.

وی بابیان اینکه تلاش می‌شود برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که در هر ترم مباحث مختلف ارائه شود تا دانش‌آموزان تمام پله‌های رشد را طی کنند و در کنار این مزد در مناسبت‌های مختلف درگیر کارهایی می‌شوند که به توانمندی‌شان افزوده شود، افزود: دغدغه اصلی برای برنامه محرم نیز ایجاد فضایی شهری است تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند و در این راستا تلاش می‌شود مخاطبان مختلف محتوایی فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و… دریافت کنند.

مسئول ستاد روضه مرکز شهید مدرس با یادآوری اینکه فضای نشریه، سخنرانی ویدئویی و متنی ازجمله موارد در دستورکار هیئت است تا مخاطبان بنا با ذائقه خود اقناع شوند، تصریح کرد: در طول این سال‌ها کار بادوام پیش رفته و عضوگیری انجام‌شده و حتی در ایام کرونا نیز با رعایت شرایط اقداماتی انجام‌شده است، همچنین مدارس تأسیس‌شده سیستم متفاوت نسبت به دیگر مدارس دارند تا بازویی برای بهتر پیش رفتن کار به‌حساب بیایند.

وی با تأکید بر اینکه هرساله در مراسم‌های سطح هیئت به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهر و کشور توجه داریم و در این راستا در شعار محرم امسال و فاطمیه سال قبل همدلی و همبستگی مدنظر قرار دارد، تصریح کرد: شعار روضه امسال‌مان «در تکیه او تکیه به اغیار نکردیم، دلگرمی ما تکیه به دیوار حسین است» بوده و در این راستا شاهدیم اهداف روضه طبق شعار و موضوع پیش می‌رود تا هویتی یکسان داشته باشیم.

کد خبر 674331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.