نقش ریزشبکه‌های خورشیدی در تأمین انرژی محلی پورتوریکو

پورتوریکو از ریزشبکه‌های خورشیدی به‌عنوان مدلی مؤثر برای تأمین انرژی غیرمتمرکز استفاده می‌کند. کارایی این ریزشبکه‌ها در مواردی همچون وقوع طوفان و بلایای طبیعی حتی ممکن است بیشتر از سیستم‌های انرژی متمرکز باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغییرات اقلیمی در سراسر جهان اثرات گسترده و متفاوتی بر مردم، مکان‌ها و اکوسیستم‌ها دارد. یکی از این اثرات افزایش تعداد دفعات و شدت طوفان‌ها در برخی مناطق است. شاید بتوان گفت تا به حال هیچ شهروندی به اندازه ساکنان پورتوریکو در معرض طوفان‌های پی‌درپی و ویرانگر قرار نگرفته است؛ طوفان‌هایی که باعث قطع شدن برق و از دست دادن انرژی محلی می‌شود. با این وجود حکومت همواره در یاری رساندن به آسیب‌دیدگان ضعیف عمل می‌کند. به همین دلیل بسیاری از شهروندان این شهر به گزینه‌های بالقوه دیگری برای کمک به خود روی آورده‌اند.

مردم پورتوریکو پس از طوفان ماریا در سال ۲۰۱۷ به اهمیت موضوع تأمین انرژی به‌واسطه روش‌های نوین پی بردند و به‌تازگی یک گروه دوستدار محیط زیستی در یکی از شهرهای کوچک کوهستانی پورتوریکو، مسئله تأمین انرژی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر را با استفاده از ریزشبکه‌های خورشیدی پورتوریکویی مطرح کرد.

نقش ریزشبکه‌های خورشیدی در تأمین انرژی محلی پورتوریکو

کارکرد ریزشبکه‌ها چگونه است؟

ریزشبکه‌های خورشیدی پورتوریکویی به‌طور بالقوه می‌توانند به تأمین انرژی، حمایت از زندگی مردم و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی به‌عنوان یکی از عوامل اصلی در تغییرات آب‌وهوایی منجر شوند که در بعضی مناطق باعث وقوع طوفان‌های متعدد و مخرب می‌شوند.

یک ریزشبکه خورشیدی از طریق پنل‌های خورشیدی در نزدیکی محل مصرف، انرژی برق تولید می‌کند. این شبکه‌های انرژی در زمان‌های مناسب به یکدیگر کمک می‌کنند و می‌توانند به شبکه انرژی وسیع‌تر نیز متصل شوند. ریزشبکه‌ها در زمان وقوع طوفان این قابلیت را دارند که به «حالت جزیره‌ای» فعال شوند و ضمن جدا شدن از شبکه متمرکز، با صرف نیروی خود عمل کنند.

استفاده از ریزشبکه‌های خورشیدی برای تأمین انرژی مسئله مهمی است، چراکه قطع انرژی در زمان وقوع بلایای طبیعی امری بدیهی است. برای مثال ۸۰ درصد از شبکه برق پورتوریکو پس از وقوع طوفان ماریا آسیب دید، به‌طوری که حتی پس از گذشت ۶ سال و اختصاص ۱۴ میلیارد دلار بودجه، این شبکه هنوز بازسازی نشده است. حال آن‌که ریزشبکه‌های خورشیدی پورتوریکویی در چنین شرایطی می‌توانستند به‌سرعت بازسازی شوند و بلافاصله برق محلی را تأمین کنند.

نقش ریزشبکه‌های خورشیدی در تأمین انرژی محلی پورتوریکو

کد خبر 674319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.