آمستردام برای هوشمندسازی چه کرد؟

آمستردام، پایتخت هلند، یکی از اولین پذیرندگان مفهوم شهر هوشمند در اروپا بود. به دنبال یک استراتژی جامع برای هوشمند شدن که در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد، این شهر به یکی از شهرهای هوشمند پیشرو در اروپا تبدیل شد و در سال ۲۰۱۶ توسط کمیسیون اروپا به عنوان پایتخت نوآوری اروپا معرفی شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیریت شهر آمستردام تاکنون اجرای بیش از ۱۷۰ پروژه هوشمند مختلف را در سراسر شهر به اتمام رسانده است. پلتفرم آنلاین شهر هوشمند آمستردام در مرکز رویکرد استراتژیک شهر قرار دارد که شامل یک مشارکت سازمان‌یافته از دوازده شریک دولتی، خصوصی و دانشگاهی‌تحقیقی، به عنوان یک انجمن متمرکز برای ارتباط و هماهنگی ایده‌ها و پروژه‌های شهر هوشمند عمل می‌کند. بر اساس این رویکرد می‌توان ایده و آغازگر پروژه را با شرکای اجرا مطابقت داد. این شرکا می‌توانند هر کسی باشند؛ شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها، سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی یا شهروندان عادی.

آن‌چه پایتخت هلند را از سایر شهرهای هوشمند جهان متمایز می‌کند، توانایی آن در ارائه رویکردهای خلاق است که در زمینه‌های مختلف همچون استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای کامیون‌های الکتریکی حمل زباله‌ها، نصب ایستگاه‌های اتوبوس عمومی مجهز به سقف‌های پوشیده در پنل‌های خورشیدی، توسعه بیلبوردها و سیستم‌های روشنایی هوشمند و ایجاد دهکده‌های شناور روی آب برای حل بحران کمبود فضای شهری به دنبال افزایش جمعیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آمستردام برای هوشمندسازی چه کرد؟

طرح «خیابان آب و هوا» نیز یکی از جالب‌ترین راهکارهای این شهر برای افزایش پایداری شهر بود که بر اساس آن سیستم‌های گرمایش و سرمایش مکان‌هایی مانند فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و البته روشنایی شبانه بر اساس تردد افراد تنظیم می‌شود.

تاکنون هزاران مرکز تجاری و منازل مسکونی در آمستردام به بام‌هایی با قابلیت تولید انرژی تجدیدپذیر مجهز شده و این در حالی است که کنتورهای هوشمند آب، برق و گاز و استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی در شهر مصرف انرژی را در آن بهینه کرده، ضمن این‌که کاهش چشمگیری انتشار گازهای آلاینده را به دنبال داشته است.

آمستردام برای هوشمندسازی چه کرد؟

کد خبر 674151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.