ضرورت ارائه راهکار برای بازنمایی اخبار اصفهان در سطح ملی

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان گفت: آنچه امروز اصفهان را آزار می‌دهد، رسانه می‌تواند پیگیری کند تا به نتیجه برسد و در ابعاد ملی دیده شود. متاسفانه مسئولان مرکزی شماری از خبرگزاری‌هایی که در اصفهان نمایندگی دارند، برخی مسائل این استان را سانسور می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید شمس امروز _دوشنبه بیست‌وششم تیرماه_ در نشست خبری با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران استان اصفهان اظهار کرد: هیچ رسانه بدون شناسنامه‌ای را به رسمیت نمی‌شناسیم.

به گفته وی، مدیران در مجموعه‌های مختلف دولتی باید ضمن تکریم به رسانه‌ها و خبرنگاران، پاسخگوی سوالات و مسائل مطرح شده از سوی آن‌ها باشند، چرا که رسانه صدای مردم و پل ارتباطی بین مسئولان و مردم است.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان ادامه داد: وزارت فرهنگ متولی رسانه است و فعالان رسانه و خبرنگاران باید مطالبات خود را از ناحیه این وزارتخانه پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه منکر ارزش، اهمیت و تأثیرگذاری مطبوعات و رسانه‌ها نیستیم و نخواهیم بود، اظهار کرد: متأسفانه طی چند سال اخیر دغدغه‌های جدی رسانه‌ها در نوشتن گزارش‌های چالشی کمتر شده و به سمت نقل و انتشار خبر رفته است.

شمس خاطرنشان کرد: امروز شاهد این هستیم که بسیاری از گزارش‌نویسان خوب در رسانه‌های استان اصفهان یا نمایندگی‌های روزنامه‌ها و مطبوعات سراسری در استان، دیگر در این بخش فعالیتی ندارند یا به فعالیت در بخش‌ها و مشاغل دیگر روی آورده‌اند.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، با تاکید بر اینکه به واقع جای گزارش در مطبوعات و نشریات خالی است، تصریح کرد: نوشتن و تهیه گزارش‌های تحلیلی و تحقیقی به مجموعه مدیران استان هم کمک می‌کرد، چرا که خبرنگار و گزارشگر برای تهیه گزارش یک مطالعه میدانی، علمی و مردمی را انجام می‌داد و سپس اقدام به نوشتن گزارش می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه کمک خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است که می‌تواند یاریگر اصفهان باشد، افزود: اصفهان و دلسوزی و دغدغه‌مندی برای مسائل آن، نقطه اشتراک همه ما در این کلان‌شهر و استان پهناور است؛ خواسته ما نیز پرداختن به دغدغه‌ها و مسائلی است که رسانه می‌تواند در پیشبرد و بررسی آن‌ها مؤثر باشد.

شمس اظهار کرد: آنچه امروز اصفهان را آزار می‌دهد، رسانه می‌تواند پیگیری کند تا به نتیجه برسد و در ابعاد ملی دیده شود. متأسفانه مسئولان و سردبیران شماری از خبرگزاری‌هایی که در اصفهان نمایندگی دارند، بعضی مسائل این استان را سانسور و محتواها و گزارش‌هایی را که دغدغه اصفهان دارد، فیلتر می‌کنند.

وی تاکید کرد: در واقع باید گفت با فیلتر و سانسور بخشی از اخبار و محتواهای مربوط به اصفهان، اجازه نمی‌دهند نمایندگی‌های رسانه‌ها در اصفهان، اخبار و گزارش‌های مؤثری را روی خروجی سایت یا رسانه داشته باشند و گاهی جلوی اشتراک‌گذاری اخبار این بخش را می‌گیرند.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان از خبرنگاران و مدیران مطبوعات و رسانه‌ها خواست برای دیده شدن و بازنمایی بهتر و در سطح ملی اخبار و گزارش‌ها، راهکار و راه‌حل ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در کنار مشکلات باید توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها را هم معرفی کرد، افزود: اصفهان در این سال‌ها با چالش‌هایی از جمله فرونشست، انتقال آب و قطار سریع‌السیر روبه‌رو بوده که هر کدام از این‌ها مسائل زیرساختی است و اخبار و گزارش‌های مربوط به آن تنها در سطح استان منتشر می‌شود.

شمس گفت: باید کاری کرد که اخبار مهم استان در خارج از اصفهان اشتراک‌گذاری شود و اینکه چگونه خبرها خارج از جغرافیای استان در سطح ملی به گوش موثران برسد، موضوعی است که باید روی آن برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرد.

کد خبر 674027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.