آمادگی آموزش و پرورش برای برگزاری «المپیاد ملی هسته‌ای»

وزیر آموزش و پرورش گفت: آماده اجرای المپیاد علوم هسته‌ای هستیم و از اکنون باید در راستای برگزاری این المپیاد تلاش شود. این اقدام، اقدامی تأثیرگذار در راستای سند تحول بنیادین محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی، با بیان اینکه دستاوردهای هسته‌ای با آمادگی کامل باید وارد کتب درسی شود، اظهار کرد: کاربردهای دانش هسته‌ای را باید در مدارس برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها تبیین کنیم تا بدانند به چه علتی باید این میزان هزینه را پرداخت کنیم. راه رسیدن به کشور قوی، داشتن آموزش و پرورش قوی و آموزش و پرورش بنیادی‌ترین نهاد برای پایه‌گذاری توسعه و پیشرفت آینده است.

وی افزود: روح آموزش، معلمان هستند و بستر دستیابی به این قدرت، مدرسه است. نظم و نظام یکی از موضوعات مهم در سند تحول بنیادین محسوب می‌شود؛ در واقع، تحول بنیادین در آموزش و پرورش ممکن نیست مگر اینکه افراد در حال فعالیت در ساختار آموزشی با یکدیگر سازگار باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت دو موضوع امید و آینده در سند تحول بنیادین تصریح کرد: تمام اقدامات انجام شده و فعالیت‌های در نظر گرفته شده در سند تحول بنیادین، در جست‌وجوی ترسیم آینده‌ای روشن برای ایران است و هویت و حرکت از ویژگی‌های این سند به منظور امید به آینده کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت فردی تمام ساحتی است که تمام ویژگی‌های یک انسان مؤمن و متعهد به کشور و آینده خود را داشته باشد و رابطه‌ای فطرت‌گونه با خدا، خلق، خود و محیط برقرار کند. می‌توان با قاطعیت گفت تمام اقدامات انجام شده، اقداماتی تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین هستند.

صحرایی با اشاره به نگاه سازگار و سیستمی سازمان انرژی هسته‌ای و مد نظر داشتن آینده گفت: سازمان انرژی هسته‌ای، در تربیت تمام ساحتی مداخله کرده است. شش ساحت در سند تحول بنیادین مد نظر و یکی از آنها، تربیت فناورانه در ساحت فناوری نوین است.

وی با بیان اینکه در شاخص توسعه انسانی، سن پایه‌گذاری توسعه حائز اهمیت است و هرچه سن پایه‌گذاری توسعه پایین‌تر باشد، نتیجه فراگیرتر است، با اشاره به پیشنهاد رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی در خصوص برگزاری المپیاد ملی هسته‌ای، اضافه کرد: آمادگی آموزش و پرورش را برای تقویت این برنامه امیدآفرین اعلام می‌کنم. آماده اجرای این پیشنهاد هستیم و از اکنون باید در راستای برگزاری المپیاد علوم هسته‌ای تلاش شود. این اقدام، اقدامی تأثیرگذار در راستای سند تحول بنیادین محسوب می‌شود.

کد خبر 673995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.