ورود اتوبوس‌های «آلاینده‌صفر» به شهر ایرلندی

شهر بلفاست با انجام اقدامات موفقیت‌آمیز مانند استفاده از اتوبوس‌های بدون آلایندگی تا سال ۲۰۵۰ به یک شهر صفر خالص تبدیل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت حمل‌ونقل ایرلند شمالی با نام "Translink" اعلام کرده است که سرویس متروباس در شهر بلفاست در ایرلند عملکرد قابل‌توجهی در سال ۲۰۲۲ میلادی داشته است، به‌طوری که بیش از ۱.۵ میلیون مایل سفر بدون آلایندگی را پوشش داده است و به‌طور مؤثری ۱۶۳۵ تن کربن دی‌اکسید را از جو حذف کرده است. این دستاورد از هدف Translink برای دستیابی به ناوگان کربن صفر خالص در سراسر ایرلند شمالی تا سال ۲۰۴۰ میلادی پشتیبانی می‌کند.

شرکت Translink با استفاده از بیش از ۱۰۰ اتوبوس بدون آلایندگی برنامه‌هایی برای گسترش گزینه‌های حمل‌ونقل سازگار با محیط زیست در نظر گرفته است. برای نمونه، در سال جاری ۴۴ اتوبوس دیگر با آلایندگی صفر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به گفته مدیرعامل شرکت Translink، سرمایه‌گذاری در ناوگان و فناوری بدون انتشار آلایندگی به منظور مقابله با بحران آب‌وهوا و دستیابی به اهداف کاهش انتشار آلاینده‌ها انجام شده است.

ورود اتوبوس‌های «آلاینده‌صفر» به شهر ایرلندی

در سال گذشته، بیش از پنج میلیون مسافر از اتوبوس‌های بدون آلاینده استفاده کردند، بنابراین علاوه بر اینکه ازدحام در جاده‌های محلی کاهش پیدا کرده بود، آلودگی صوتی و همچنین آلودگی هوا نیز در سراسر بلفاست کمتر شده بود. مقامات شهری بلفاست متعهد شده‌اند که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۸۰ درصد کاهش دهند. از آنجایی که حمل‌ونقل تقریباً یک‌پنجم انتشار گازهای گلخانه‌ای را تشکیل می‌دهد، استفاده از حمل‌ونقل عمومی بدون آلایندگی نقش مهمی در دستیابی به این هدف و کاهش آلودگی هوای شهر دارد. علاوه بر این، مقامات شهری در حال تشویق شهروندان هستند تا تعداد سفرهای خود با ماشین را کاهش دهند و بیشتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

شورای شهر بلفاست به صورت فعالانه از توسعه استراتژی زیرساخت وسایل نقلیه الکتریکی با تمرکز بر زیرساخت‌های شارژ عمومی حمایت می‌کند، همچنین در حال تدوین یک طرح انرژی منطقه‌ای برای شناسایی اقدامات مؤثر برای کربن‌زدایی مسکن، حمل‌ونقل و انرژی در نقاط مختلف شهر هستند. هدف از این اقدامات تبدیل بلفاست به یک شهر فراگیر و کربن‌صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ است.

کد خبر 673957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.