کتاب «زندگی‌نامه بهرام صادقی» روانه بازار نشر می‌شود

کتاب «زندگی‌نامه بهرام صادقی» هشتمین کتاب حامد قصری توسط انتشارات کتاب سرزمین، اوایل مردادماه سال جاری روانه بازار نشر خواهد شد.

حامد قصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بهرام صادقی یکی از نویسندگان بزرگ داستان‌های کوتاه کشور است که در خانواده‌ای علمی و فرهنگی در شهر نجف‌آباد متولد شد.

وی افزود: صادقی دوران ابتدایی خود را در دبستان دهقان نجف‌آباد گذراند، سپس به همراه خانواده‌اش به اصفهان نقل مکان کرد و در دبیرستان ادب اصفهان ادامه تحصیل داد و در سال ۱۳۳۴ پس از قبولی در رشته پزشکی دانشگاه تهران، اصفهان را ترک کرد و مقیم تهران شد.

نویسنده کتاب «زندگی‌نامه بهرام صادقی» گفت: صادقی از ۱۲ سالگی، نوشتن شعر و نثر را آغاز کرد تا آنجا که به پیروی از نیما یوشیج به سرودن شعر نو، روی آورد و اشعارش در مجله‌های ادبی منتشر می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: داستان‌های کوتاه صادقی در مجلات مختلف به چاپ رسید به‌طوری‌که اولین داستان کوتاه این نویسنده معاصر، «فردا در راه است» نام داشت که در سال ۱۳۳۵ در مجله ادبی سخن منتشر شد.

قصری تأکید کرد: آثاری چون: «وسواس»، «سراسر حادثه» و «آقای نویسنده تازه کار است» از جمله آثار بهرام صادقی به‌شمار می‌رود که در مجله سخن و کتاب هفته به چاپ رسید.

وی تصریح کرد: «ملکوت»، معروف‌ترین و تنها داستان بلند بهرام صادقی است که در سال ۱۳۴۰، نخستین بار در مجله کتاب هفته و بعدها در مجموعه داستان سنگر و قمقمه‌های خالی چاپ شد.

نویسنده کتاب زندگی‌نامه بهرام صادقی با بیان اینکه داستان‌های این نویسنده در سال ۱۳۵۴ موفق به دریافت جایزه ادبی فروغ فرخزاد شد، افزود: آثار صادقی در کتاب هفته، جهان نو، کیهان، جنگ اصفهان و صدف که از جمله مجلات معروف آن زمان بود به چاپ رسید. او پس از ۲۴ سالگی به کار نویسندگی خود پایان داد و در ۴۹ سالگی از دنیا رفت.

کتاب «زندگی‌نامه بهرام صادقی» روانه بازار نشر می‌شود

وی ادامه داد: بهرام صادقی یکی از نویسندگان تأثیرگذار در دوره معاصر و از نوابغ ادبیات داستانی ایران محسوب می‌شود.

قصری افزود: کتاب «زندگی‌نامه بهرام صادقی» هشتمین کتاب من است و توسط انتشارات کتاب سرزمین، اوایل مردادماه سال جاری منتشر خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنند.

به گزارش ایمنا، اولین آثار و نوشته‌های حامد قصری به‌عنوان نویسنده‌ای که در اصفهان متولد شده است، در ۱۴ سالگی در مجله کیهان بچه‌ها به چاپ رسید. کتاب، مستند و نمایشگاه‌های او مبتنی بر فرهنگ و هنر شهر اصفهان است. از آثار او می‌توان به قهرمانان تنهایی در یک شهر (پژوهشی در جنگ ادبی اصفهان)، تاریخ کارت‌پستال‌های اصفهان، تاریخ اجتماعی عکاسی اصفهان و تاریخ شفاهی سینمای آزاد اصفهان اشاره کرد.

کد خبر 673930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.