دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه ساز و سارقان اموال داخل خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه ساز و سارقان اموال داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ بهزاد ثابت‌راسخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شاهین‌شهر در ساعات نیمه‌شب و هنگام گشت‌زنی فعال و هدفمند در سطح حوزه استحفاظی خود، متوجه حضور مشکوک یک دستگاه خودروی پراید جلوی یک ساختمان نیمه‌ساز و جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی مأموران مشخص شد راننده خودرو در حال سرقت سیم و کابل‌های برق داخل ساختمان است و به محض مشاهده خودروی پلیس قصد متواری شدن از محل را داشت که با هوشیاری و سرعت عمل مأموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات انجام شده افزون بر اعتراف به بزه ارتکابی، به شش فقره سرقت اموال موجود در ساختمان‌های در حال ساخت شاهین‌شهر اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: مالکان ساختمان‌های در حال ساخت از رها کردن اموال با ارزش خودداری و ضمن استخدام نگهبانی مطمئن در ساختمان، حضور افراد و خودروهای مشکوک در اطراف کارگاه‌های ساختمانی را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان با ۱۰ فقره سرقت اموال داخل خودرو

سرهنگ ثابت‌راسخ گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اموال داخل خودرو با شیوه و شگردهایی مشابه از داخل پارکینگ مجتمع‌های مسکونی در یکی از محلات شاهین‌شهر، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: سرانجام با تلاش مأموران کلانتری ۱۱ و پلیس آگاهی شهرستان و با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود در صحنه‌های سرقت، دو سارق در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به کشف مقادیری اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارقان، تصریح کرد: سارقان دستگیر شده که در مواجهه با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند، در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۰ فقره سرقت اموال داخل خودرو در این شهرستان اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند، افزود: شهروندان ضمن رعایت اصول امنیتی برای وسایل نقلیه خود، از قرار دادن وجوه نقد، اشیا قیمتی و مدارک و هرگونه وسیله دیگری که باعث جلب توجه سارقان می‌شود داخل خودرو خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، از طریق تماس با شماره ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 673792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.