درآمد تبلیغاتی توئیتر کاهش پیدا کرد

ایلان ماسک اعلام کرده است که جریان مالی توئیتر به دلیل کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی و بدهی‌های سنگین در حال کاهش است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی توئیتر اعلام کرده که جریان مالی این رسانه اجتماعی به دلیل کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی و بدهی‌های سنگین همچنان منفی است، بنابراین لازم است اقداماتی برای مثبت کردن جریان نقدی در نظر گرفت. ماسک در اکتبر سال گذشته در معامله‌ای به ارزش حدود ۴۴ میلیارد دلار، توئیتر را تصاحب کرد. او میلیاردها دلار از سهام تسلا خود را برای تأمین مالی این معامله فروخت.

صدها تبلیغ‌کننده تا ماه ژانویه در واکنش به کاهش شدید کارکنان شرکت ماسک و اعمال تغییرات در پلتفرم توئیتر، به‌ویژه بازگرداندن حساب‌های ممنوعه قبلی و تغییر رویکرد آن به تعدیل محتوا، هزینه‌های تبلیغات خود را در توئیتر کاهش دادند یا متوقف کردند. ماسک در ماه آوریل نیز اعلام کرد که تقریباً همه تبلیغ‌کنندگان خرید تبلیغات از توئیتر را از سر گرفته‌اند. او همچنان در آن زمان ادعا کرد که در سه ماهه آینده جریان مالی مثبت می‌شود.

به‌طور دقیق مشخص نیست که منظور ایلان ماسک از کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغات مربوط به کدام بازه زمانی است. پلتفرم توئیتر به دلیل تعدیل محتوای ضعیف مورد انتقاد قرار گرفته است، به طوری که تعداد زیادی از تبلیغ‌کنندگان تمایل نداشته‌اند که تبلیغات آن‌ها در کنار محتوای نامناسب قرار گیرد. بنابراین این افراد دیگر قصد ندارند هزینه‌ای برای تبلیغ کردن در این پلتفرم پرداخت کنند. این اقدام نشان می‌دهد که فروش تبلیغات برای توئیتر در اولویت قرار گرفته است، اما به دلیل محتوای ضعیف با انتقاد مواجه شده است.

تعدادی از کاربران حساب‌های کاربری که توسط افراد زیادی دنبال می‌شوند، در توئیتر پست کردند از اینکه هنوز واجد شرایط کسب درآمد از این برنامه نیستند، نگران هستند. زیرا برنامه به اشتراک گذاشتن درآمد حاصل از تبلیغات با تولیدکنندگان محتوا در توئیتر، فقط برای کاربرانی در نظر گرفته شده است که با پرداخت هزینه، تیک آبی دریافت کرده‌اند.

کد خبر 673751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.