سیاه‌پوشانی ۱۷۰ محله شهر قم در ایام محرم و صفر

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از سیاه‌پوشانی ۱۷۰ محله شهری با مشارکت شهرداری قم و مساجد شاخص شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی‌نژاد امروز _ یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن ایام محرم در خانه موزه شهیدان زین‌الدین برگزار شد، اظهار کرد: امسال شهرداری قم برای سیاه‌پوشانی در ایام محرم نگاه ویژه‌ای به محلات شهری دارد.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه افزود: در ایام عید غدیر در بیش از ۱۵۰ محله شاهد برگزاری جشن بودیم که شهرداری از این جشن‌ها حمایت کرد و برای ماه محرم نیز محلات مختلف شهر قم به صوت ویژه دیده می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم در شهرداری قم پویشی به عنوان «خیمه‌ای به وسعت شهر» را راه‌اندازی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در سطح ملی نیز برای این ایام شعار «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» در نظر گرفته شده است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به برپایی نمایشگاه عطر تربت اضافه کرد: در این نمایشگاه هیئت‌های مذهبی ظرفیت‌های خود را به نمایش گذاشتند و با برنامه‌های دیگر مجموعه‌ها آشنا شدند.

وی تصریح کرد: در پویش خیمه‌ای به وسعت شهر در نظر داریم اقدامی را دنبال کنیم تا ۱۷۰ محله شهر با محوریت مساجد فضاسازی محرم را انجام دهند، برپایی نماز ظهر عاشورا، غرفه فرهنگی شهرداری در میدان آستانه، برگزاری مراسم زیارت عاشورا روزانه در بوستان‌ها، فضاسازی شهری و حمایت از مباحث هنری ماه محرم از اقدامات در نظر گرفته شده برای ماه محرم است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی از جمله هیئت‌های مذهبی و مساجد باید به‌صورت ویژه دیده شود.

کد خبر 673745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.