تصمیم‌گیری‌های شورا اگر برخلاف قانون باشد، نافذ نیست

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تصمیم‌گیری‌های شورا اگر برخلاف قانون و موازین اسلامی باشد، تصمیم نافذ نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مدتی است برخی افراد در کشور قصد دارند این موضوع را باب کنند که شوراها زیرمجموعه دولت، وزیر کشور یا حتی حوزه‌های پایین‌تر است، در حالی که شورا مجموعه‌ای مستقل به شمار می‌رود و اجرایی کردن تصمیم‌های این نهاد طبق قانون الزامی است.

وی افزود: تنها جایی که اشاره شده تصمیم‌های شورا نافذ نیست، آنجایی است که بر خلاف قانون و موازین اسلامی باشد؛ حتی در قانون اساسی اشاره شده که شورای عالی استان‌ها حق دارد در حوزه وظایف خود طرح‌های خود را مستقیم به دولت و مجلس بدهد؛ مسئولان مربوطه این موضوع را لحاظ کنند و شوراها نیز متوجه این امر باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری موظف شده است که فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر را تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برساند، تصریح کرد: شورا نیز به حد کافی برای تحقق این موضوع اعتبار در نظر گرفته است، حتی بیش از آن را نیز پیش‌بینی می‌کند، علاوه بر آن شهرداری و شورا روی این موضوع وقت گذاشته‌اند تا این پروژه مهم محقق شود.

وی تاکید کرد: از برنامه پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از فاز نخست خط دو مترو عقب هستیم، ضمن اینکه باید این عقب ماندن از برنامه جبران شود، باید دید مشکل از چیست تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

کد خبر 673740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.