ارائه ۳۵ اثر از ۲۲ هنرمند کشور در نمایشگاه عکس «خیال»

۳۵ اثر از ۲۲ هنرمند کشور در حوزه عکاسی هنری، تا بیست‌وهشتم تیرماه در نمایشگاه عکس «خیال» واقع در گالری دیدار اصفهان به نمایش گذاشته شده است.

حسن ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در نمایشگاه عکس «خیال» ۳۵ اثر از ۲۲ هنرمند در زمینه عکاسی هنری شامل عکس‌های سورئال، پرتره و مفهومی در گالری «دیدار» اصفهان به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: عکاسی هنری یکی از شاخه‌های این هنر است که با عنوان عکاسی هنرهای زیبا نیز شناخته می‌شود و با هدف انتقال نگاه هدفمند عکاس به موضوعات مختلف با استفاده از قواعد زیبایی‌شناسی (فرم و محتوا) به مخاطب ارائه می‌شود.

نمایشگاه‌گردان نمایشگاه عکس «خیال» افزود: از آنجا که رویکرد عکاسی من، عکس‌های سورئال یا کانسپچوال (هنر مفهومی) است سعی کردیم آثاری را در نمایشگاه به نمایش بگذاریم که بیننده را به تفکر وادارد و در مجموع ذات مفهومی و سورئال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه سعی شده است از کمترین ویرایش در عکس‌ها استفاده شود، به‌طوری‌که برای اکثر آثار صحنه‌آرایی و چیدمان صورت گرفته و حتی‌الامکان از المان‌های واقعی داخل تصاویر استفاده شده است.

ترابی افزود: صاحبان آثار، ایده‌پردازی و خلاقیت در هنر و عکاسی را به‌خوبی رعایت می‌کنند، به‌طوری‌که می‌توان این موارد را به‌وضوح در آثار مشاهده کرد.

وی ادامه داد: پیامی که نمایشگاه خیال برای مخاطبان خود دارد این است که مخاطب با جنبه خلاق هنرمند روبه‌رو شود و با بحث مفهوم در آثار، احساس نزدیکی بیشتری داشته باشد، به‌طوری‌که موضوعات مختلف را از نگاه هنرمندی که اثر را خلق کرده است، بررسی کند و قدم در جهان هنرمند و اثر هنری بگذارد. به همین جهت می‌توان گفت عکاسی فاین آرت، رویکرد مفهومی و غیرواقعی (سورئال) دارد.

نمایشگاه‌گردان نمایشگاه عکس «خیال» اضافه کرد: افراد در بیشتر مواقع، به‌عکس از جنبه مستند بودن آن نگاه می‌کنند، به‌طوری‌که به عکس‌های خیابانی بیشتر پرداخته شده و کمتر به عکاسی هنری توجه شده است. به همین دلیل یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه خیال، فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به جامعه مخاطب در زمینه عکاسی هنری است.

وی تأکید کرد: در این نمایشگاه که به موضوع خیال می‌پردازد، در هر اثر پیام و بیانیه‌ای جداگانه برای مخاطب نهفته است و پیامی که هر هنرمند پشت هنر خود دارد با اثر دیگر متفاوت است، این در حالی است که شرکت‌کنندگان، تجسم‌های خلاقانه و بیان شخصی خود را در عکاسی فاین آرت به نمایش گذاشته‌اند.

ترابی افزود: آثار ارائه‌شده در نمایشگاه این امکان را به مخاطب می‌دهد که در دنیایی از خیال قدم بردارد؛ جایی که مرزهای واقعیت و خیال مبهم می‌شود و هنرمندان رویاها و تخیلات داستان خود را می‌سرایند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همکاری نرگس شهابی برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این نمایشگاه هر هنرمند چهار اثر را ارائه داده است.

نمایشگاه‌گردان نمایشگاه عکس «خیال» با بیان اینکه آثار به نمایش گذاشته‌شده در این نمایشگاه قابل فروش است، تصریح کرد: نمایشگاه عکس خیال از بیست‌وسوم تیرماه آغاز شده و تا بیست‌وهشتم تیرماه برپا است. علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری دیدار واقع در خیابان توحید، خیابان قندی، خیابان قاسمی مراجعه کنند.

کد خبر 673708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.