تردز برای اروپایی‌ها حتی با وی‌پی‌ان هم ممنوع اعلام شد

امکان دانلود تردز از گوگل‌پلی و آپ‌استور در کشورهای اروپایی به دلیل نگرانی از رعایت نشدن حریم خصوصی کاربران امکان‌پذیر نیست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متا هفته گذشته برنامه Threads را راه‌ندازی کرد، اما با توجه به نگرانی‌های در مورد حریم خصوصی این برنامه، در اتحادیه اروپا در دسترس نیست. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است که اقدامات بیشتری به منظور جلوگیری از دسترسی کاربران به اپلیکیشن جدید اجتماعی تردز اعمال کرده است.

شبکه اجتماعی تردز در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه نخواهد شد، زیرا بر اساس مقررات محافظت از داده‌های عمومی اتحادیه، در حال حاضر امکان دانلود تردز از گوگل‌پلی و آپ‌استور در کشورهای اروپایی به دلیل نگرانی از رعایت نشدن حریم خصوصی کاربران امکان‌پذیر نیست. بنابراین فروشگاه‌های اپلیکیشن در کشورهای اتحادیه اروپا مانند آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، ایرلند و بلژیک از صبح چهارشنبه هفته گذشته برنامه Threads را پوشش نمی‌دادند.

اپلیکیشن تردز که رقیبی برای توئیتر به شمار می‌رود، برای کاربران اینترنت در ۱۰۰ کشور جهان از جمله آمریکا و انگلیس ارائه شده است، اما در کشورهای اتحادیه اروپا در دسترس نیست. اتحادیه اروپا انتظار دارد که شرکت فناوری متا تضمین کند که شیوه اشتراک‌گذاری اطلاعات در برنامه تردز طبق قانون بازارهای دیجیتال این منطقه باشد.

برنامه تردز بر پایه زیرساخت اینستاگرام طراحی شده و داده‌هایی را از آن برنامه وارد می‌کند. همچنین، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که متا باید برای نشان دادن تبلیغات شخصی‌سازی شده برای کاربران مجوز لازم را دریافت کند که این امر بر پیچیدگی‌های برنامه می‌افزاید.

بر اساس گزارش کاربران اروپایی، امکان دسترسی به برنامه تردز حتی با VPN هم وجود ندارد، این موضوع توسط شرکت متا نیز تائید شده است. شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که متا به دلیل قوانین اتحادیه اروپا دسترسی کاربران حوزه جغرافیایی اروپا را حتی از طریق VPN نیز مسدود کرده است. شرکت متا اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اجرای این سرویس در اتحادیه اروپا ندارد.

کد خبر 673592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.