کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی سایت جعلی استخدام کار در منزل

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با طراحی سایت جعلی کار در منزل به بهانه تایپ و ترجمه اقدام به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی از افراد جویای کار کرده بود خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان جویای کار مبنی بر اینکه با ثبت‌نام در یک سایت اینترنتی با هدف استخدام تایپیست و مترجم جهت کار در منزل و واریز مبالغی از آنها کلاهبرداری شده و هیچ‌گونه خدماتی دریافت نکرده‌اند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در روند رسیدگی به پرونده مشخص شد متهم با درج آگهی استخدام کار در منزل در سایت‌های واسطه‌گر و تبلیغات اغواکننده با معرفی سایت جعلی، افراد جویای کار را به ثبت‌نام و واریز وجه ثبت‌نام ترغیب کرده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: متهم با استفاده از این ترفند به ازای هر درخواست مبلغ پنج میلیون ریال به عنوان هزینه ارائه خدمات و تشکیل پرونده دریافت کرده و در نهایت مشخص شد تاکنون مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از این طریق کلاهبرداری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سرانجام با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی، پس از مسدودسازی کارت‌های مقصد و درگاه پرداخت سایت جعلی، متهم مورد نظر پرونده دستگیر و پس از اعتراف به بزه انتسابی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی گفت: بسیاری از تبلیغاتی که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی مانند تایپ، ترجمه یا بسته‌بندی محصولات وجود دارند، تقلبی است و مجرمان با ارائه شماره حساب یا هدایت متقاضیان به سایت و درگاه‌های پرداخت، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ لذا شهروندان هیچ‌گونه وجهی واریز نکنند و پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، تبادل وجه را به صورت حضوری پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

کد خبر 673534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.