جزئیات هدیه ازدواج بیمه‌شدگان تامین اجتماعی + راهنمای ثبت نام

معاون نظارت و تعهدات کوتاه‌مدت اداره‌کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی، شرایط ارائه کمک هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی، با توسعه خدمات الکترونیکی و ارائه برخی از مهم‌ترین و پرتقاضاترین خدمات تأمین‌اجتماعی به‌صورت غیرحضوری، امکان ثبت درخواست برای دریافت کمک‌های این سازمان بیمه‌گر فراهم شده است. افراد تحت‌پوشش این سازمان می‌توانند با مراجعه به سامانه غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir درخواست‌های خود را ثبت کنند و خدمات و تسهیلات را بدون رفت و آمدهای غیرضروری به شعب دریافت کنند.

یکی از این تسهیلات کمک‌هزینه ازدواج است و در همین راستا، معاون نظارت و تعهدات کوتاه‌مدت اداره‌کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی شرایط ارائه کمک هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را تشریح کرد.

هدیه ازدواج معادل یک ماه حقوق است

محمد بایندریان، معاون نظارت و تعهدات کوتاه‌مدت اداره‌کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: کمک هزینه ازدواج یا هدیه ازدواج سازمان به بیمه‌شدگان در راستای تشویق شاغلان صورت می‌گیرد که هدف آن ترغیب بیمه‌شدگان به ازدواج و فرزندآوری است.

وی افزود: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در صورت داشتن دو سال سابقه بیمه‌پردازی هنگام ازدواج اول، هدیه ازدواج معادل یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه دریافت می‌کنند و اگر زن و شوهر هر دو بیمه‌شده سازمان تأمین اجتماعی باشند، این هدیه بلاعوض به هر دو نفر پرداخت خواهد شد.

معاون نظارت و تعهدات کوتاه‌مدت اداره‌کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: بیمه‌شدگان برای دریافت کمک هزینه ازدواج لازم است شرایط مقرر در ماده ۸۵ قانون تأمین اجتماعی را داشته باشند. یکی از شرایط مهم برای دریافت این کمک هزینه، وجود سابقه لازم است به نحوی که بیمه‌شده ظرف پنج سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته و حق‌بیمه این مدت از سوی کارفرما پرداخت شده باشد و در تاریخ ازدواج، رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما قطع نشده، ازدواج دائم و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان برای دریافت این تسهیلات نیازی به مراجعه حضوری ندارند، ادامه داد: متقاضی می‌تواند با ورود به سامانه به آدرس es.tamin.ir و مراجعه به منوی بیمه‌شدگان، از بخش حمایت‌های کوتاه مدت، درخواست کمک هزینه ازدواج را انتخاب و تنها با وارد کردن اطلاعات تاریخ عقد و کد ملی همسر، درخواست خود را برای دریافت این کمک هزینه ثبت کند.

بایندریان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰۱ هزار و ۲۹۹ سند ثبت و بر اساس آن مبلغ ۵۰۸ میلیارد تومان به بیمه‌شدگان واجد شرایط از سوی سازمان تأمین اجتماعی هدیه ازدواج پرداخت شده است. میزان کمک‌هزینه ازدواج برابر است با مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه ظرف دو سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴ و در صورتی که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش می‌یابد.

کد خبر 673213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.