طرح منچستر در مقابله با هنجارشکنی جوانان در حمل‌ونقل عمومی

به‌تازگی طرحی در منچستر بزرگ ارائه شده است که با رفتار ضداجتماعی مرتبط با جوانان در حمل‌ونقل عمومی مقابله می‌کند و فضایی امن و جذاب را فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چندین شرکت در منچستر بزرگ با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا طرح جدیدی به منظور مقابله با رفتار ضداجتماعی در وسایل حمل‌ونقل عمومی این شهر ارائه کنند. بدین منظور، یک اتوبوس از رده خارج خریداری شده است. این اتوبوس به لطف بودجه صندوق خیابان‌های امن وزارت کشور، به یک منطقه سیار گسترده برای جوانان تبدیل شده است که محیطی امن و جذاب را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

این اتوبوس که به بازی‌های تعاملی، ورزش‌های روی میز و فضای استراحت مجهز شده است، محیطی جالب را برای معاشرت و تفریح جوانان فراهم می‌کند. این طرح بخشی از عملیات مقابله با جرایم توسط پلیس منچستر است که نشان‌دهنده تعهد این سازمان به رسیدگی به جرم و رفتار ضداجتماعی در وسایل حمل‌ونقل عمومی است. همکاری شرکت‌های مربوط برای آزمایش این طرح در طول تابستان سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد و از آن زمان گسترش پیدا کرده است. اتوبوس یادشده ۱۵۳ بار در مکان‌های خاص در سراسر شبکه حمل‌ونقل عمومی مستقر شده است و ۲۲۰ جوان را سرگرم کرده است.

علاوه بر منطقه سیار مخصوص جوانان، طرح‌ها و ابتکارات جدید دیگری نیز جهت ارائه خیابان‌های امن‌تر در منچستر ارائه شده است که مانع بروز رفتارهای ضداجتماعی می‌‏شود. در این طرح، ۳۰ هدست واقعیت مجازی و بسته‌های آموزشی نرم‌افزاری فراگیر در اختیار جوانان قرار می‌گیرد تا عواقب پرتاب اشیا در وسایل نقلیه عمومی را مشاهده کنند، همچنین دو پهپاد برای افزایش پوشش دوربین مداربسته در مناطق دورافتاده، افزایش امنیت و جلوگیری از جرم و جنایت در نظر گرفته شده است.

به نظر می‌رسد که طرح‌های ارائه شده به قدری مؤثر واقع شده‌اند که اغلب جوانان به آن علاقه‌مند شده‌اند و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفته‌اند. با اجرای طرح‌هایی از این قبیل، تغییر قابل‌توجهی در زندگی جوانان و جوامع محلی ایجاد می‌شود و به حفظ امنیت نیز کمک قابل‌توجهی می‌کند.

طرح منچستر در مقابله با هنجارشکنی جوانان در حمل‌ونقل عمومی

کد خبر 673115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.