فرهنگ‌سازی آموزشی در موضوع حجاب‌وعفاف مورد توجه قرار گیرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: آموزش و پرورش در زمینه حجاب و عفاف نقش تعیین کننده‌ای دارد و حلقه مکمل دستگاه‌های فرهنگی است.

علیرضا نادعلی گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب آن‌چه در شهر تهران قابل مشاهده است، ناشی از علل و عوامل اجتماعی سال‌های گذشته و تهاجم فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها درباره آن هشدار دادند.

وی افزود: نفوذهای فرهنگی از طریق ماهواره، رسانه‌های جمعی و فضای مجازی انجام شده است و آن‌چه باید به عنوان پدافند فرهنگی با روش‌های متعدد انجام می‌شد، به اندازه نبوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بخشی از برانگیختگی کنونی ناشی از اتفاقات سال گذشته است، نباید نسبت به آن توجه بود ماجرای اغتشاشات از آن‌سوی مرزها شکل گرفت؛ مسیح علی‌نژاد و تیم همراهش ۱۰ سال است اقداماتی را انجام می‌دهند که در شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: اقدامات این افراد پیوستگی دارد در حالی که ما فعالیت‌های فرهنگی مستمر به صورت پدافندی نداشته‌ایم.

نادعلی تاکید کرد: هدف اصلی آنها حجاب نیست، بلکه نظام جمهوری اسلامی است که با آگاهی مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب ناکام ماندند و تنها ضربه‌هایی که وارد کردند، برانگیختگی‌هایی است که در جامعه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در خصوص کشف حجاب و بی حجابی در پایتخت و کلان‌شهرهای دیگر افرادی با آن سوی مرزها ارتباط دارند و برای اینکه فضا آشوب شود به دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه لازم است بسته کاملی برای حل این معضل داشته باشیم، تاکید کرد: کار ایجابی و فرهنگ‌سازی آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد و اقدامات سلبی بررسی شود، به علاوه برای اینکه جامعه از دست نرود باید به فضای مجازی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

نادعلی گفت: آموزش و پرورش در زمینه حجاب و عفاف نقش تعیین کننده‌ای دارد و از سنین کودکی و خردسالی باید آموزش‌ها در این زمینه لحاظ شود، آموزش و پرورش حلقه مکمل دستگاه‌های فرهنگی است و گروه‌های مرجع که حلقه‌های میانی جامعه هستند، باید اقدامات خود را در حوزه حجاب و عفاف انجام دهند.

کد خبر 672994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.