رعایت استانداردهای فنی در ترمیم و نگهداری تقاطع‌های غیرهمسطح همدان ضرورت دارد

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: تقاطع‌های غیرهمسطح یکی از مهم‌ترین شاهرگ‌های ترافیکی شهر محسوب می‌شود و مدیریت تعمیر و نگهداری از این تقاطع‌ها امری بسیار مهم در سیستم مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در جلسه مشترک کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان و کمیته فنی عمرانی مرکز مطالعات شورا، پیرامون بررسی وضعیت جاری تقاطع‌های غیرهمسطح شهر اظهار کرد: معیارها و استانداردهای فنی باید در ترمیم و نگهداری تقاطع‌های غیرهمسطح شهری رعایت شود.

وی با اشاره به تست بارگذاری ایمنی تقاطع غیرهمسطح غدیر افزود: نتیجه این تست به شورا ارائه شده، اما دارای ابهاماتی است و با توجه به اینکه تست بارگذاری، آئین‌نامه خاص خود را دارد، باید آمار و ارقام نتیجه تست این پل به صورت شفاف‌تر به شورا ارائه شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه طبق قرارداد تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی، تست بارگذاری آن را نیز پیمانکار باید انجام دهد، خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر برای عملیات تست بارگذاری پل غدیر دعوت نشده بودند، اما درخواست داریم براساس قانون و برحسب وظیفه نظارتی شورا، برای تست پل شهید همدانی اعضای کمیته فنی و علمی شورای اسلامی شهر شهر حضور داشته باشند.

حیدری اضافه کرد: شورای اسلامی شهر برای حضور در عملیات تست بارگذاری پل شهید همدانی نامه مکتوبی به شهرداری ارسال کرده است که هنگام عملیات تست، نمایندگان فنی عمرانی حضور داشتند و از نزدیک فرایند تست را مشاهده کردند.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری تقاطع‌های غیرهمسطح شهر، تاکید کرد: به منظور ترمیم و نگهداری پل‌ها باید استانداردها رعایت و به نحوی عمل شود که پس از ترمیم و بهسازی حوادث ناگواری ایجاد نشود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه دلایل زیادی وجود دارد که شهرداران و شوراهای شهر تاب‌آوری را به عنوان بخشی از دستور کار توسعه پایدار خود در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: تقاطع‌های غیرهمسطح یکی از مهم‌ترین شاهرگ‌های ترافیکی شهر محسوب می‌شود و مدیریت تعمیر و نگهداری این تقاطع‌ها امری بسیار مهم در سیستم مدیریت شهری است، بر این اساس بی‌توجهی به این موضوع مهم منجر به حوادث ناگوار می‌شود.

حیدری با اشاره به فرسوده شدن بتن‌های پیش‌ساخته تقاطع‌های غیرهمسطح گفت: لازم است دستورالعمل ویژه‌ای برای افزایش بتن‌های پیش‌ساخته پس از بهره‌برداری لحاظ شود، چراکه موضوع دوام از اهمیت زیادی برخوردار است و باید جدی گرفته شود، در صورت تخریب و فرسوده شدن جابه‌جایی و تعویض بتن‌ها امکان‌پذیر نیست و مشکل ایجاد می‌شود.

وی گفت: لازم است شهرداری در اجرای پروژه‌ها برنامه خود را به صورت مشخص و دقیق بیان کند تا از هدررفت هزینه و زمان جلوگیری و شفاف‌سازی انجام شود.

کد خبر 672883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.