رایزنی وزیران خارجه ایران و کنیا در آستانه سفر رئیسی به نایروبی

وزرای خارجه ایران و کنیا در آستانه سفر رئیس‌جمهور به سه کشور آفریقایی، اسناد مربوط به سفر قریب‌الوقوع آیت‌الله رئیسی به کنیا را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان و آلفرد موتوآ وزیر امور خارجه کنیا امروز_ سه‌شنبه بیستم تیرماه_ در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های توسعه مناسبات فی‌مابین مذاکره و موضوعات محتوایی و اسناد مربوط به سفر قریب‌الوقوع آیت‌الله رئیسی به کنیا، را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر جایگاه کشورهای قاره افریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم و با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در دو کشور، افزود: جمهوری اسلامی ایران سعی دارد روابط خارجی خود را به صورت متعادل، متوازن و فراگیر با کشورهای آفریقایی و از جمله کنیا توسعه دهد.

در این گفت‌وگوی دوستانه، وزیر امور خارجه کنیا نیز ضمن اظهار خرسندی از سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به منطقه شرق آفریقا و شروع آن از کشور کنیا، آمادگی نایروبی را برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های متنوع اعلام و از امضای اسناد نهایی شده همکاری‌های دو کشور، استقبال کرد.

براساس هماهنگی‌های صورت گرفته آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر دوره‌ای به شرق آفریقا به کشورهای کنیا، اوگاندا و زیمبابوه سفر می‌کند.

کد خبر 672821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.