تفاهم‌نامه مشارکت‌پذیری سوادآموزان با هدف صیانت از محیط‌ زیست منعقد شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از انعقاد تفاهم‌نامه مشارکت‌پذیری سوادآموزان با هدف صیانت از محیط‌ زیست خبر داد.

محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان‌های حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش، با توجه به اهمیت و همگانی بودن حفاظت از محیط زیست، موضوع اصل پنجاهم قانون اساسی و لزوم بهره‌گیری از مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای اجتماعی دولتی و غیردولتی در آگاهی‌رسانی عمومی، منعقد شد.

وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو دستگاه برای ارتقای سطح آگاهی‌های محیط زیستی سوادآموزان، تقویت و توسعه مهارت‌ها، افزایش گستره مشارکت‌پذیری افراد کم‌سواد در عمل به وظیفه عمومی حفاظت از محیط زیست و گسترش این فرهنگ بین گروه‌های مختلف جامعه از جمله مواردی است که در تفاهم‌نامه مذکور بر آن تأکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش، با موضوع به‌کارگیری نوسوادان و کم‌سوادان در حوزه فرهنگ محیط زیست، آغاز سال جاری به امضا رسیده است و تفاهم‌نامه فوق نیز متناظر با آن، در استان اصفهان به اجرا در خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: کاربردی‌کردن مهارت‌های سوادآموزان با ارتقای سطح آگاهی‌های محیط زیستی، کمک به توسعه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست، افزایش مشارکت‌پذیری سوادآموزان در زمینه حفاظت از محیط زیست و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست توسط آموزش‌دهندگان و سوادآموزان به دیگران، در اجرای این تفاهم‌نامه هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایمنا، تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل آموزش و پرورش در حوزه معاونت سوادآموزی و حفاظت محیط زیست این استان در محل اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست، به امضا رسید.

کد خبر 672783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.