استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان بر استفاده از هوش مصنوعی به منظور جلوگیری از وقوع تصادفات تاکید کرد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هوش مصنوعی یکی از ابزارهایی پیشرفته امروز است که می‌تواند رفتارهای انسان را تشخیص دهد و کنترل کند. رفتار انسان‌ها پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی است و پلیس در زمینه کنترل رفتار رانندگان، به کمک هوش مصنوعی نیاز دارد تا از خواب‌آلودگی آنها در جاده‌های استان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه واژگونی خودرو ناشی از خواب‌آلودگی رانندگان یکی شایع‌ترین حوادث جاده‌ای استان اصفهان است، افزود: در این حوزه اقدامات بسیار زیادی انجام شده، اما توفیقات چندانی کسب نشده است. در طرح توقف و حرکت که توسط پلیس راه اجرا شد، مأموران جلوی رانندگان را گرفته و از آنها می‌خواستند تا کمی توقف کنند و پس از رفع خستگی و خواب‌آلودگی به ادامه مسیر بپردازند، اما با این وجود راننده‌هایی پس از متوقف شدن توسط مأموران، به رانندگی می‌پرداختند و بعد از طی مسافتی کوتاه بر اثر خواب‌آلودگی خودروی آنها واژگون می‌شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: پلیس در زمینه کنترل و مقابله با تخلفات حادثه‌ساز و اداره راه و شهرسازی در زمینه رفع نقاط حادثه‌خیز اقدامات مؤثری را انجام می‌دهد و امیدواریم با استفاده از هوش مصنوعی نیز بتوانیم رفتاری ترافیکی رانندگان را کنترل کنیم و شاهد کاهش تصادفات باشیم.

کد خبر 672528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.