برنامه لندن برای دسترسی آسان نابینایان به قطارهای شهری

چندین شرکت با همکاری یکدیگر برنامه‌ای آزمایشی توسعه داده‌اند که به افراد نابینا یا کم‌بینا کمک می‌کند به راحتی از قطارهای شهری لندن استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چندین شرکت در لندن به منظور کمک به افراد نابینا یا کم‌بینا یک برنامه آزمایشی به نام NaviLens توسعه داده‌اند. این برنامه به مدت شش ماه در چندین ایستگاه قطار مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این برنامه برای دسترسی افراد نابینا و کم‌بینا به اطلاعات در زمینه تعامل با محیط اطراف، به‌ویژه در مناطق شلوغ مانند ایستگاه‌های قطار طراحی شده است.

برنامه NaviLens از کدهای هوشمند تقویت‌شده برای تشخیص تصویر افراد استفاده می‌کند، این فناوری پیش از این در متروی نیویورک، بارسلونا و لس‌آنجلس به کار گرفته شده است. حتی در سوپرمارکت‌ها نیز برای ارائه اطلاعات در زمینه مواد تشکیل‌دهنده استفاده می‎‏‌شود. برنامه یادشده با اسکن کدهای هوشمند این امکان را فراهم می‌کند که افراد راهنمایی‌های صوتی و اطلاعات عملی در مورد سفر خود را دریافت کنند. این برنامه می‌تواند توضیحاتی در مورد عناصر فیزیکی، نشانه‌های راهنمایی رانندگی و ورود و خروج وسایل نقلیه در زمان واقعی را‬ ارائه دهد.

برنامه لندن برای دسترسی آسان نابینایان به قطارهای شهری

در طول دوره آزمایشی برنامه NaviLens، اعلان‌های صوتی در ایستگاه‌ها منتشر می‎‌شود، اطلاعات موجود در کدهای هوشمند در واقعیت افزوده منتقل می‎‎‌شود و به افرادی که با موانع زبانی روبه‌رو هستند یا با شهر لندن ناآشنا هستند، کمک می‌کند. همچنین، اطلاعات را به ۳۳ زبان مختلف ارائه می‌دهد.

برنامه NaviLens ویژگی‌های قابل‌توجهی را برای افراد کم‌بینا یا نابینا ارائه می‌دهد و کمک می‌کند شبکه حمل‌ونقل لندن برای همه افراد قابل دسترسی باشد. افراد می‌توانند با استفاده از این برنامه به آسانی سفر کنند و از شهر لندن لذت ببرند. این آزمایش یک مشارکت هیجان‌انگیز است که با همکاری مشترک برای بهبود تجربه افرادی که نابینا یا کم‌بینا هستند، عمل می‌کند.

پیمایش در ایستگاه‌های قطار می‌تواند برای افراد نابینا یا کم‌بینا تجربه دلهره‌آور و اضطراب‌آوری باشد. این افراد برای حرکت در ایستگاه‌های قطار با مشکل مواجه می‎‌شوند، زیرا نمی‌توانند تابلوها یا علائم را تشخیص دهند، بنابراین استفاده از برنامه‌هایی مانند NaviLens می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

برنامه لندن برای دسترسی آسان نابینایان به قطارهای شهری

کد خبر 672444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.