منابع تامین انرژی دانمارک با چه مشکلی مواجه است؟

انرژی مورد نیاز کشور دانمارک از طریق منابع انرژی تجدیدپذیر تامین می‌شود اما با مشکلاتی مواجه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رسانه‌های دانمارکی گزارش کردند که این کشور روز یازدهم ژوئن، ۱۰۲.۱ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از طریق منابع تجدیدپذیر همچون انرژی خورشیدی و باد تأمین کرده است. با توجه به ماهیت ناپایدار خورشید و باد در کشوری مانند دانمارک، نمی‌توان به صورت مطمئن و دقیق بر این منابع انرژی تجدیدپذیر برنامه‌ریزی کرد. یازدهم ژوئن، بهترین شرایط آب‌وهوایی برای استفاده ترکیبی از نور خورشید و باد بوده است، اتفاقی که به‌ندرت رخ می‌دهد.

به نظر می‌رسد که در فصل‌های دیگر سال، آفتاب کافی برای تأمین انرژی خورشیدی وجود ندارد. در اواخر تابستان نیز، خورشید برای تولید بهینه الکتریسیته بیش از حد داغ می‌شود و مقداری انرژی برای خنک کردن صفحات خورشیدی صرف می‌‎شود. به منظور مقایسه، تنها یک روز پس از ۱۱ ژوئن، با وجود آب‌وهوای مشابه، انرژی باد و خورشید تنها توانستند ۸۵.۴ درصد انرژی برق مورد نیاز را تأمین کنند.

منابع تامین انرژی دانمارک با چه مشکلی مواجه است؟

در این زمینه، مقامات مربوطه به سرعت توصیه‌های ویژه برای رانندگان خودروهای الکترونیکی ارائه کردند. برای نمونه، از صاحبان خودرو درخواست شد خودروهای الکتریکی خود را در فصل تابستان در طول روز شارژ کنند تا بیشترین بهره را ببرند، همچنین این روش باعث می‌شود تعادل عرضه و تقاضا بهینه شود. رانندگان با شارژ کردن خودروهای الکتریکی در طول روز می‌توانند ۵۰ کرون کمتر پرداخت کنند، در این صورت برای هر بار شارژ ۶.۷۰ یورو پرداخت خواهند کرد.

ماهیت ناپایدار بودن انرژی‌های تجدیدپذیر به این معنا است که نوآوران، کارآفرینان و سیاست‌گذاران باید بر توسعه ابزارهای معتبر برای ذخیره انرژی برق تولید شده، تمرکز کنند تا بتوان از آن در زمان اوج مصرف برق استفاده کرد. به دلیل وضعیت جغرافیایی دانمارک، منبع تولید انرژی برق این کشور به‌طور عمده توسط انرژی باد و خورشید شکل گرفته است، بنابراین باید بهترین تصمیم‌ها در زمینه استفاده از این منابع انرژی اتخاد شود.

کد خبر 672424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.