تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی زمینه‌ساز توسعه سرمایه‌گذاری در یزد است

مدیرکل سرمایه‌گذاری استان یزد با اشاره به اهمیت معرفی توانمندی‌های یزد در شهرهای خواهرخوانده و بالعکس گفت: تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی زمینه‌ساز توسعه سرمایه‌گذاری در یزد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا پاکدل امروز- یک‌شنبه هجدهم تیرماه_ در بازدید هیئت‌های اعزامی شهرداری‌های یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان از یک کارخانه کاشی و سرامیک و تولید سنگ اسلب در استان یزد اظهارکرد: هدف اصلی ما از چنین ارتباطاتی صرفاً نگاه به ارتباطات دو شهر نیست بلکه به دنبال ارتباط با کل کشور شهرهای خواهرخوانده هستیم.

وی افزود: به دنبال محیا کردن شرایط برای معرفی توانمندی‌های خواهرخوانده‌هایمان در کل کشور هستیم و از سوی دیگر از شهرهای خواهرخوانده هم می‌خواهیم ظرفیت‌های یزد را به کل کشور خودشان معرفی کنند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استان یزد خاطرنشان کرد: این اقدام نقش بسیار مهمی در تبادلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی میان شهرهای خواهرخوانده با یزد ایفا می‌کند و زمینه‌ساز توسعه هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری در استان است.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از شهرهای خواهرخوانده یزد دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف هستند که اگر این ظرفیت‌ها به درستی شناسایی شوند می‌توانیم برای رفع نیازهای یزد از آن بهره‌گیری کنیم.

پاکدل گفت: در این حوزه باید زمینه‌ای را به وجود آوریم که تعاملات دیپلماتیک و اعزام هیئت‌های هر دو طرف به شهرهای خواهرخوانده خود افزایش پیدا کند تا بتوانیم اقدام به همکاری‌های مشترک کنیم.

وی افزود: حوزه فعالیت‌های خواهرخواندگی نقش بسیار مهمی در پیشرفت شهرها به دنبال خواهد داشت و اینکه یزد با هفت شهر در جهان هم‌اکنون خواهرخوانده است نشان‌دهنده ظرفیت بسیار بالای این استان در توسعه روابط بین‌الملل است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استان یزد گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این حوزه این است که شهرهای جدید هم برای پیمان‌های خواهرخواندگی در دستور کار قرار گیرند.

کد خبر 672327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.