توقیف ۱۲۶۱ خودروی بدون پلاک و دارای پلاک مخدوش در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از توقیف ۱۲۶۱ دستگاه خودرو به علت نداشتن پلاک، پلاک تقلبی، پلاک مخدوش و دستکاری در رقم پلاک و معرفی رانندگان متخلف به مرجع قضائی طی سه ماهه سال جاری خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مأموران پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان در سه ماهه سال جاری تعداد ۲۱۲ دستگاه خودرو که بدون داشتن پلاک در سطح معابر شهری استان تردد می‌کردند را شناسایی و توقیف کردند که از این تعداد ۱۶۳ مورد مربوط به شهر اصفهان بودند.

وی افزود: بعضی از خودروهای توقیفی به دلیل نقص فنی از سوی کارشناسان پلیس راهور پلاک آنها فک و به آنها پلاک تعمیری داده شده بود و باید ظرف ۴۸ ساعت به یکی از تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و پس از رفع نقص خود به پلیس راهور مراجعه و پلاک خود را دریافت می‌کردند، اما بدون توجه به این موضوع، بدون پلاک در سطح شهر تردد می‌کردند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین طی این مدت، ۱۰۴۹ دستگاه خودرو به علت دارا بودن پلاک تقلبی، دستکاری در اعداد و ارقام پلاک و مخدوش بودن پلاک در سطح استان توقیف شدند که ۳۲۰ مورد از این خودروها مربوط به شهرستان اصفهان بودند.

وی با بیان اینکه تردد با خودروی بدون پلاک، پلاک مخدوش و دستکاری شده یا پلاک‌های تقلبی جرم است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، گفت: براساس ماده ۷۲۰ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، افزون بر جریمه رانندگان این خودروها، مالکان برای رسیدگی قانونی به مرجع قضائی معرفی می‌شوند.

سرهنگ محمدی ادامه داد: مدت زمان توقیف خودرو و نحوه برخورد با متخلفان، توسط قاضی دادگاه تعیین می‌شود و بر اساس رأی صادره در خصوص رانندگان متخلف تصمیم‌گیری خواهد شد. گشت‌های ویژه پلیس راهور به صورت هوشمند تردد این خودروها را در سطح معابر شهری رصد می‌کنند و از تردد آنها جلوگیری خواهند کرد.

کد خبر 672289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.